Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Včera 21.9.2021 mi přišlo zboží od firmy Creative, nejen že věci neodpovídaly velikosti, střihu ani barvě nabízené na jejich webových stránkách, kde to mají luxusně nafocené nemluvě o materiálu, ale když jsem zjišťovala způsob vrácení, tak jsem zjistila, že firma je z Bulharska a nejnižší náklady spojené s vrácením zboží jsou tak vysoké, že se ani nevyplatí zboží vracet. Nicméně jsem to zkusila a zboží dnes vrátila. Nyní budu čekat, jestli se mi peníze vrátí zpět alespoň za zakoupené zboží, protože dopravu zpět, jak jsem se dočetla, hradí zákazník :(. Chci na tuto firmu upozornit, aby nedocházelo k omylu i u ostatních zákazníků, kteří u nich nakupují a vždy měli na paměti číst si podmínky o vrácení zboží dopředu.
Děkuji, že mohu sdílet svoje rozhořčení
šaty a jejich rozměry, střih, barva, materiál
Vrácení peněz zpět včetně dopravy za vrácení zboží.
|
Tweet |
Spotřebitel má u smluv uzavíraných na dálku 2 možnosti:
1. Může zboží reklamovat, například v případě, že má zboží vady nebo neodpovídá objednávce, ale spotřebitel má o požadované zboží stále zájem. V takovém případě může v reklamační řízení požadovat opravu vad, nebo zaslání nové věci bez vad.
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
2. Spotřebitel může také odstoupit od smlouvy, tato možnost se používá především v případech, kdy spotřebitel již o zboží nemá zájem, a chce vrátit peníze, které za zboží zaplatil.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.