Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
20.9.2021 Jsem koupil "nový" mobilní telefon Blackberry Classic v internetovém obchodě "idealstore.cz", nicméně na faktuře je uveden jako dodavatel System Centre. Mobil přišel bez folie na displeji, tatáž krycí folie chyběla i na foťáku, na telefonu pravidelně "vypadává" SIM karta, mobil se náhodně vypíná s tím, že má slabou baterku, po zapojení nabíječky má okamžitě zas zpátky původní hodnotu baterie, po nějaké době se opět náhodně vypne kvůli slabé baterii, barvy displeje jsou "zažloutlé" a část klávesnice má slabé podsvícení. Zkrátka telefon vykazuje všechny známky toho, že rozhodně nejde o nový kus, ale spíše o používaný a velice špatně zrepasovaný. Obratem jej proto pochopitelně posílám zpět.
Blackberry Classic, černá barva, placeno dobírkou
Doufám, že mi dodavatel vrátí peníze, neboť se zřejmě nejedná zdaleka o první případ a tudíž nehodlám riskovat další nefunkční mobilní telefon.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. V takovém případě vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.