Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27.05.2020 cestovka poslala Lex voucher, 2.7.2020 odmítla jsem Lex voucher z důvodu samoživitelství, 10.7.2020 cestovka uznala samoživitelství, ale omluvný dopis, že peníze nemá/nevydělává,1.9.2020 opět omluvný dopis nevydělává,1.10.20 opět omluvný dopis,1.9.2021 skončila platnost Lex voucheru, žádala jsem opět vyplacení,2.9.2021 cestovka poděkovala za info,6.9.2021 cestovka e-mail, že žádost byla předána k vyřízení.
zájezd
Jako samoživitelce mi měla CK dle zákona 185/2020 Sb. vyplatit peníze ihned po odmítnutí Lex voucheru v 7/20, toto neučinila ani do dnešního dne, kdy už není platný ani Lex voucher a CK měla do 31.08.2021 peníze vrátit v plné výši.
|
Tweet |
Je li držitelem voucheru osoba stanovená v § 3 odst. 3 zákona o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 (lex voucher) končí ochranná doba podnikatele oznámením zákazníka o odmítnutí poukazu na zájezd. Podnikatel je tak, v případě, že spotřebitel nepožádá o náhradní zájezd, povinen dle § 6 odst. 5 do 14 dní ode dne skončení ochranné lhůty vyplatit spotřebiteli veškeré uhrazené platby.
V případě, že podnikatel nevyplatí spotřebitelce peněžní částku na kterou má spotřebitelka ze zákona nárok, dostává se spotřebitel do prodlení. V takovém případě spotřebitelka má možnost navíc k vracené částce požadovat zákonný úrok z prodlení.
V takovém případě je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.