Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslala jsem nevyhovující zboží s průvodním dopisem v zákonné lhůtě na adresu uvedenou na webových stránkách e-shopu: Confo s.r.o., Krokova 320 , Písek 397 01 ( Baby M Decor). Balík se vrátil jako nedoručitelný.
Kontaktovala jsem prodejce e-mailem na info@babymdecor.cz. Ani po měsíci jsem se nedočkala odpovědi. Telefonický kontakt není na stránkách uveden. Snažila jsem se kontaktovat e-shop prostřednictvím soukromé zprávy na Facebooku, ale rovněž bez reakce.
Sdělení adresy, kam je možné zboží zaslat (tentokrát už na náklady prodejce), bezodkladné vrácení kupní ceny převodem na účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud si prodávající nepřevezme řádně nabízené plnění (vracené zboží), jde o jeho pochybení a spotřebitel není povinen mu zboží zasílat opětovně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás prostřednictvím telefonické právní poradny informovala o tom, že byl spor vyřešen smírným způsobem. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s dosažením dohody.