Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#5279Neuznaná reklamace a nedodané zboží v reklamační lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2014, před 10 lety

Jakub Šmíd

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.7.2014 jsem zakoupil mobilní telefon. Dne 13.10.2014 jsem jej poprvé reklamoval s tím, že dotykový displej je u krajů nepřesný o cca 3-4mm. Telefon mi byl vrácen 12.11.2014 a opraven pomocí vyměněného dotykového sklíčka.
Vada ale přetrvala, proto jsem telefon dal následující den 13.11.2014 na druhou reklamaci opět s tím samým problémem. V tomto případě mi reklamace nebyla uznána. Nechápu proč, když poprvé ji uznali. To je první problém.

Druhým problémem je nedodržení reklamační lhůty výše popsané druhé reklamace:
V pátek 12.11.2014 jsem si byl vyzvednout telefon, s tím že se blíží konec reklamační lhůty. Bylo mi sděleno pracovníkem pobočky Brno - Křenová 52, že telefon ještě není k dispozici. Že o víkendu nepracují a že si telefon mám vyzvednout po víkendu.

Nechal jsem to tedy na dnes (pondělí 15.12.2014). Na té samé pobočce mi zdělili, že reklamace nebyla uznána a telefon mi byl zaslán službou DPD na fakturační adresu ve Frýdku-Místku, kde mám sice trvalé bydliště, ale již 5 let tam nebydlím a telefon nemá kdo vyzvednout.
Nechápu jak je možné, že mi telefon má být zaslán na fakturační adresu, když jsem si o to nezažádal?! Ani ústně ani písemně!
Mimo to, nákup telefonu a všechny reklamace jsem si vždy vyřizoval osobně na pobočce.
Každopádně, telefon mi dnes nebyl dodán na žádnou adresu!

Také jsem si všiml, že na reklamačním formuláři je v kolonce "Reklamace vyřízena dne:" včerejší datum, tedy 14.12.2014. Dnes je však už 15.12.2014 a dnes mi bylo zasláno upozornění emailem, že je reklamace vyřízena.

To je pro mě zarážející, jelikož podle tohoto formuláře firma CZC o víkendu pracuje. Mě však bylo řečeno zaměstnancem pobočky, že firma nepracuje a telefon si bude možné vyzvednout až po víkendu, že v těchto případech se doba na reklamaci prodlužuje až na další pracovní den.
Nevím jestli si to mám vyložit tak, že zaměstnanec pobočky lhal a nebo jestli díky špatnému datu na reklamačním formuláři se snažíte dodržet 30 denní reklamační lhůtu. Tak jako tak mi to přijde jako nekalé chování k zákazníkovi.

Požaduji tedy vrácení pěněz, kvůli nedodržení reklamační lhůty (telefon stále nemám) a jiným výše zmíněným problémům.

Také bych se rád zeptal dTestu, jestli se v tomhle případě mám obrátit i na ČOI nebo ne.
Děkuji


Produkt

GSM Aligator S4700 Duo HD, černá, ser. cislo: 358161054098163


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2015 17:23, před 10 lety

Pokud byla reklamace uplatněna na pobočce a nebylo dohodnuto jinak, předpokládá se, že si spotřebitel zboží na této pobočce opět vyzvedne poté, co mu prodávající oznámí, že reklamace je vyřízena. Byla-li reklamace uplatněna dne 13.11., měla být vyřízena nejpozději dne 15. 12., protože v souladu s § 607 občanského zákoníku platí, že připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Co se týká samotné reklamace, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Ve prospěch této domněnky svědčí i první uznání reklamace totožné vady.

Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem, nezasahuje tedy do vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem. ČOI může prodávajícímu uložit za zjištěné porušení § 19 zákona o ochraně spotřebitele pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2015 12:15, před 10 lety

Dobrý den pane Šmíde,

nejprve bych chtěl dát do pořádku zmatečné informace ohledně pracovní doby. Některé pobočky byly v prosinci o nedělích otevřené (viz. články na webu) a zároveň kdyby šlo o jiný měsíc, tak reklamační oddělení funguje interně, tedy ne pro zákazníky i o neděle.

Reklamace byla ukončena 30. den reklamace, protože pokud připadá ukončení reklamace na víkend či svátek, 30. den se posouvá na nejbližší pracovní den, což jsme dle protokolu stihli.

Za odeslání na adresu se omlouvám. Dle webu DPD: http://extranet.dpd.de/cgi-bin/delistrack?typ=1&lang=cz&pknr=13815021559387 pan Šmíd balík převzal.

Pokud se tak nestalo, odepište mi prosím sem a já předám informace na vedoucího expedice, DPD a Vaší reklamaci přehodnotíme po předložení podepsaného, přijmového dokladu od DPD.

Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.1.2015 12:44, před 10 lety


Jakub Šmíd

Ohledně chyby v přepravě jsem byl velice nespokojen. Také musím zmínit, že když jsem špatnou adresu nahlásil na pobočce, oznámili mi že adresu okamžitě změní. Druhý den jsem se informoval ve firmě DPD a tam mi oznámili, že zboží cestuje na špatnou adresu, takže zaměstnanec pobočky opět nedodržel co slíbil. Adresu doručení jsem si tedy sám ve firmě DPD změnil. Balík přišel o 2 dny později, a tedy asi o 3 dny po 30denní lhůtě.
Balík jsem i přesto převzal, protože se blížily Vánoce a já byl už 2 měsíce bez telefonu.
Ale dobrá, tohle uzavírám tím, že jsem udělal chybu, že jsem balík převzal.

Každopádně se chci zeptat na uznání reklamace. Pokud první reklamace byla uznána a druhá reklamace byla stejná jako první, nechápu proč jste mi druhou reklamaci zamítli. Vada se stále vyskytuje.
Takže pokud dám telefon potřetí na stejnou reklamaci, jak to bude probíhat? Opět mi to neuznáte a nebo mi vrátíte peníze?
Mám právo si zažádat při třetí stejné reklamaci o vrácení peněz?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2015 13:31, před 10 lety

Vrácení peněz může spotřebitel požadovat pouze v případě, že předchozí reklamace byly uznány a byly řešeny opravou. Nyní tato podmínka splněna není.

V tomto případě je podstatné odůvodnění zamítnutní reklamace. Odůvodnění musí být způsobilé vyvrátit domněnku uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, jinak se vadnost zboží nadále předpokládá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2015 18:14, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.