Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 24.8.2021 jsem na e-shopu www.smartonix.cz vytvořil objednávku na zboží Apple iPhone SE 2020, které bylo následující den doručeno Českou poštou.
Produkt byl zakoupen jako úplně nové zboží s dvouletou zárukou.
Při pokusu o zprovoznění mobilních plateb přes NFC se zjistilo, že je NFC nefunkční. Telefon byl poté předán v oficiální Apple prodejně iWant Praha - OC Nový Smíchov k reklamaci. Po zběžné kontrole a diagnostice technikem bylo rychle zjištěno, že se jedná o repasovaný, tzn. již použitý produkt, kde byl měněn display, který není 100% originální. Tím zřejmě došlo i k porušení fungování NFC chipu. Dále se zjistilo, že roční záruka již vyprší již 25.10.2021, což je u nového zboží také podezřelé.
Apple iPhone SE 2020, model č. A2296, sériové číslo FFXCN2WYPLJT
Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení finančních prostředků za zboží v plné hodnotě nebo zaslání zcela nového, nerepasovaného přístroje.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo prodávajícím inzerovány, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud by smlouva byla uzavřena distančním způsobem, měl by spotřebitel také dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, tento mobil jste zakoupil jako bazarový, včetně naší dvouleté záruky. Nicméně z Vaší strany došlo k odstoupení od smlouvy, proto považujeme věc za uzavřenou.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.