Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dne 9.8.2021 jsem zaslala na CK Čedok reklamaci svého zájezdu v tomto znění:
Zasílám reklamaci: zájezd číslo smlouvy 2987281 – Maďarsko – Harkany Hotel Korona Termal 3*. Termín ubytování 31.7.2021 do 07.8.2021
Do hotelu jsme s manželem přijeli po dvanáctihodinové jízdě osobním autem. K našemu zděšení byl hotel v rekonstrukci (díry místo některých oken, všude se povaloval stavební materiál, budova se zateplovala….). V pondělí v 6:00 začali dělníci pracovat na další výměně oken a dveří. Ráno nás probudil zvuk vrtaček a bouchání. Vše jsme na místě projednávali s delegátem Čedoku. Ten nejprve s námi nechtěl reklamaci sepsat, že ji máme zaslat až po návratu do Čech, ale nakonec ji v písemné formě přijal. Dále zařídil, aby stavební práce začaly v následující dny až v 8:00 hodin.
Žádám Vás tímto o slevu z námi zaplaceného poukazu a to z důvodu….před odjezdem na dovolenou jsme nebyli upozorněni, že v hotelu Korona Termal 3* probíhá rozsáhlá rekonstrukce. V průběhu pobytu v hotelu jsme nemohli využívat prostory terasy a to z důvodu složeného materiálu v těchto prostorách a všude přítomného prachu. Z téhož důvodu jsme pokoj nemohli ani větrat, neboť všechen prach, přítomný na terase, byl větrem zanášen do pokoje. V pokoji sice asi nově klimatice byla, ale nebyla dosud zapojena. V průběhu našeho pobytu jsme byli rušeni boucháním a vrtáním.
S Čedokem na dovolenou jezdíme již mnoho let a to někdy i několikrát do roka. Vždy jsme zatím byli spokojeni. Bohužel tato dovolená se velmi nevydařila. Doufám, že vyřídíte naši žádost kladně, jinak se budu muset obrátit na svého právního zástupce a dovolenou reklamovat prostřednictvím této advokátní kanceláře.
Mohu zaslat i fotodokumentaci . Mám vše nafocené v mobilu. Zároveň toto zasílám také jako informaci, že není po dobu rekonstrukce hotelu vhodné i Čedoku důstojné, do takovýchto podmínek své klienty posílat.
Bylo mi zodpovězeno takto:
Dne 9.8. jste podala reklamaci skrze email z důvodu nespokojenosti ubytováním. Na základě Vašeho podnětu provedla společnost CK Čedok pečlivé prošetření Vámi uváděných nedostatků.
Na svém pobytu jste byla ubytovaná v hotelu Korona Termal, který je obecně nabízen jako 3*. Je třeba konstatovat, že hotel je státní památka a bylo velice obtížné sehnat veškerá povolení k opravám. Ačkoliv se turistické destinace snaží ve většině případů provádět veškerou údržbu a stavební činnost v ubyt.zařízeních či blízko nich mimo hlavní sezonu, může v místě pobytu ojediněle v jakékoliv době docházet ke stavební či jiné techn. činnosti. Na tuto skutečnost nemá CK Čedok žádný vliv. Z vyjádření místního delegáta jsme zjistili, že vždy klientům zdůrazňuje, aby případné vady ihned nahlásili tak, aby bylo možné případný nedostatek vyřešit na místě např. výměnou pokoje. Dle našich informací dělníci přišli v ranních hodinách pouze jeden den. Rozumíme, že jste nebyla spokojena s rekonstrukcí hotelu Korona. Rádi bychom se omluvili za tento problém na straně hotelu, mrzí nás, že k této situaci došlo..... konec..
zájezd č. 2987281 Hotel Korona Termal harkány
Dle mého je stížnost nevyřešena. Nejednalo se o opravy, ale celkovou rekonstrukci hotelu, kdy docházelo k výměnám oken, dveří, zateplování budovy..s tím spojené vrtání, bouchání.. Dělníci začali práce v brzkých ranních hodinách po mé stížnosti pouze v pondělí, ale jinak práce probíhaly celé pracovní dny. Jsem silná alergička, která si jezdí do Harkán nejen odpočinout, ale i se léčit. nemohla jsem otevřít dveře na terasu, neboť ta byla pokryta sutí, stavebním materiálem a vítr vše vířil do pokoje. Také jsem v celkem malém pokoji musela sušit prádlo použité v termálech. Delegáta jsem musela kontaktovat sama, neboť náš příjezd asi nezaregistroval. Sepsala jsem spolu s další rodinou stížnost na místě, nechtěl ji přijmout, vše ať si vyřešíme s CK až po příjezdu. Jako kompenzaci bych chtěla alespoň slevu z tohoto zájezdu, neboť nic jiného jsem na místě při jednání s delegátem nedosáhla. Děkuji, že se budete tomuto případu věnovat. hezký den. ak
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytknul-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytknul-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.