Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
2x jsme rusili pojistku, ktera do te ted nebyla vyrizena. Na zaklade domluvy primo s Paní která zastupuje pobočku v Chebu. Bylo nam receno, ze muzeme zrusit a pojistit jinde, když doslo o navýšení skoro 5000 rocne za pojistme. Ovsem velmi spatna informace.
Pojistka
Ukoncit!
|
Tweet |
Dle § 2803 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"), pojištění zaniká uplynutím pojistné doby. Nicméně § 2807 OZ říká, že je-li pojištění ujednáno s běžným pojistným (pojistné stanovené za časové období dohodnuté v pojistné smlouvě (pojistné období)), zaniká pojištění na základě výpovědi podané pojistníkem ke konci pojistného období, avšak výpověď musí být doručena nejméně šest týdnů přede dnem, ve kterém uplyne pojistné období.
Záleží tedy, o jaké pojištění se jedná. Pokud se jedná o pojištění s běžným pojistným, doporučujeme zjistit si konec pojistného období a vypovědět smlouvu nejpozději šest týdnů před koncem pojistného období. Výpověď smlouvy je vhodné zaslat nejlépe poštou doporučeně s dodejkou pojistiteli.
Mimo výše uvedený případ lze smlouvu ukončit podle podmínek dohodnutých ve smlouvě nebo dohodou smluvních stran.
Dle § 570 odst. 1 OZ platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nám prostřednictvím e-mailové komunikace zaslala toto stanovisko:
"Klienta jsme o stanovisku pojišťovny informovali prostřednictvím e-mailové korespondence.
Klient podal výpověď smlouvy z důvodu nesouhlasu se zvýšením pojistného, která byla pro nedodržení zákonné lhůty zamítnuta.
Po námitce, že neobdržel příslušné oznámení dle zákona, byla věc předána k řešení provoznímu útvaru; během lhůty k vyřízení však klient smlouvu nově vypověděl z důvodu prodeje vozidla.
Smlouva tak byla ukončena ke dni doručení této nové výpovědi, dne 15.9.2021. Klient podal stížnost (prostřednictvím třetí osoby) k portálu VašeStížnosti.cz dne 23.9.2021, tedy v průběhu třicetidenní lhůty, kterou má pojišťovna pro administrativní zpracování a zaslání potvrzení o ukončení smlouvy.
Klient nevyužil možnost jednoduchého řešení/získání informací prostřednictvím adresy stiznosti@slavia-pojistovna.cz, uveřejněné na webu pojistitele."
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na výše uvedené vyjádření reagovat, popř. stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.