Společnost


MALVEL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52829Neuznané odstoupení od koupě kočárku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2021, před 3 lety

Martina Lahodová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem kočárek přes e-shop. Po doručení domů jsem ho vyzkoušela venku a při první jízdě zjistila, že kolečka rachtají a že mi kočárek nevyhovuje.

Dovezla jsem ho na prodejnu hned další den po tomto zjištění, stále v rámci 14denní lhůty od koupě zboží, a při předání prodavačce jsem avizovala, že chci vrátit peníze, jak je uvedeno v protokolu z převzetí.

Společnost mi žádost neuznala s tím, že není možné vrátit použitý kočárek. Bylo mi sděleno, že servis opravil závadu (rachtání koleček) a nyní je kočárek na prodejně k vyzvednutí.

Mohu doložit objednávku, předávací protokol prodejci, vyřešení mé žádosti i projev mého nesouhlasu společnosti s řešením.


Produkt

Maxi-Cosi Jaya Essential Grey


Požadované řešení

Přeji si vrátit peníze za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2021 11:01, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě popsaném spotřebitelkou došlo sice k použití zboží, nicméně kočárek není uvedený ve výjimečných případech, kdy od smlouvy nelze odstoupit (§ 1837 občanského zákoníku) a k použití podle popisu došlo za účelem, ke kterému je zboží určeno. Spotřebitel má tedy stále právo na odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 09:42, před 3 lety

Na žádost spotřebitelky doplňujeme vyjádření, že společnost vyšla spotřebitelce vstříc a splnila její požadavky. Z tohoto důvodu uzavíráme stížnost jako uzavřenou s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.