Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 24.8. jsem u společnosti Alza.cz reklamoval základní desku z herního počítače, u které došlo k zahoření dvou čipů při používání počítače. Jelikož je celá PC v proskleném kejsu, viděl jsem jak k požkození došlo. 13.9. mi přišla notifikace z Alzy, že je reklamace vyřízena opravou a pro výrobek si mám přijít, což jsem také udělal. Na místě jsem ale zjistil, že byť je na protokolu uvedeno, že reklamace je uznána a že reklamace je vyřešena opravou, deska opravena nebyla, předána mi byla ve stejném stavu jako jsem ji do reklamace předal a naopak bez originálního obalu a jakéhokoliv příslušenství, které jsem při reklamaci přinesl. Po pár dnech mi přišel z Alzy email, že se spletli a že reklamace se neuznává protože vyjádření autorizovaného servisu je, že jsem desku poškodil. Toto jsem rozporoval, protože jsem desku nijak nepoškodil. Od té doby si mě přehazují operátoři jak horký brambor a asertivně mě posílají do háje. 31 dnů po uplynutí od podání reklamace kdy deska stále leží v Alze a reklamace je ve stavu v řešení - pripravujeme k osobnímu odběru jsem zaslal odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě. Operátor Alzy se mi opět vysmál, že na žádné odstoupení nemám nárok, protože reklamace byla vyřízena řádně. PO 32 dnech mám tedy v ruce protokol, že reklamace je uznána, deska je neopravená v Alze kdoví kde ve stavu připravujeme k osobnímu vyzvednutí a operátoři ze mě dělají blbečka. Je toto normální?
Základní deska MSI MPG B550 GAMING PLUS
Vrácení peněz
|
Tweet |
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Z popisu spotřebitele se domníváme, že vzniklo právo na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Na produktu bylo opravdu evidováno mechanické poškození, ovšem z důvodu chybného informování o vyřízení reklamace, jsme situaci ukončili odstoupením od kupní smlouvy. Finance již byly zaslány, na bankovní účet spotřebitele.
Pevně věřím, že je tímto vše vyřízeno.
S přáním hezkého dne, Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané informace potvrdit a stížnost v případě smírného vyřešení uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, opravdu mě den po založení stížnosti společnost Alza kontaktovala s dobropisem a finance byly navráceny.