Společnost


VEMEX Energie a.s.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5285Odpojení elektroměru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2014, před 10 lety

Roman Novotný

Znění stížnosti

Dne 3.12.2014 se mi telefonicky ozvala p.účetní od firmy Vemex z důvodu změny plateb ze sipo na trv.příkaz.
Jen tak mezi řečí mi oznámila,že mají vystaven příkaz k odpojení elektroměru z důvodu neuhrazeného rozdílu nedoplatku za elektřinu ve výši 3001,-Kč a to na 10.12.2014 .Poděkoval jsem za upozornění a ještě týž den jsem platbu odeslal.
Dne 15.12.2014 mi byla elektrika stejně odpojena.Stěžuji si tedy na velmi otřesný přístup společnosti k zákazníkovi.
Přestože mám všechny zálohové platby uhrazené,odpojí elekřinu bez sebemenšího upozornění,přestože tel.čísla na zákazníky vyžadují.
Upozorňuji,že p.účetní volala pouze ohledně změny způsobu plateb.
Myslím si,že váženost zákazníka,který firmě Vemex posílá ročně 150.000,-Kč za odběr elekřiny a 250.000,-Kč za odběr plynu, je na nulovém bodě.


Požadované řešení

Plný mrazák masa byl vyhozen v hodnotě cca 15.000,-Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2015 13:26, před 10 lety

Dodavatel energií má právo ukončit nebo přerušit dodávku elektřiny zákazníkům při neoprávněném odběru elektřiny.

Neoprávněným odběrem tepelné energie je
a) odběr bez souhlasu dodavatele nebo v rozporu s tímto zákonem a zákonem upravujícím oblast hospodaření energií,
b) odběr při opakovaném neplacení smluvených plateb včetně vyúčtování za odebranou tepelnou energii,
c) odběr bez měřicího zařízení nebo odběr přes měřicí zařízení, které v důsledku zásahu odběratele odběr nezaznamenalo nebo zaznamenalo odběr menší než skutečný nebo byly v měřicím zařízení provedeny takové zásahy, které údaje o skutečném odběru změnily,
d) odběr měřicím zařízením přemístěným bez souhlasu dodavatele,
e) odběr měřicím zařízením, na němž bylo porušeno zajištění proti neoprávněné manipulaci a nebyla splněna povinnost podle § 78 odst. 4,
f) odběr bez umožnění přístupu k měřicímu zařízení a neměřeným částem odběrného tepelného zařízení za účelem provedení kontroly, odečtu, údržby, výměny či odpojení měřicího zařízení, přestože byl odběratel k umožnění přístupu alespoň 15 dnů předem písemně nebo jiným prokazatelným způsobem vyzván.

V tomto případě dle znění stížnosti připadá do úvahy písm. b), kdy by musela být splněna podmínka opakování. Pokud došlo k odpojení, které je v rozporu s výše uvedeným, jedná se o správní delikt. Doporučujeme spotřebiteli podat podnět Energetickému regulačnímu úřadu. V takovém případě by měl spotřebitel i právo a náhradu škody, která jako nutný následek porušení vznikla. Výši škody prokazuje spotřebitel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2015 15:55, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.