Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupili jsme pánské tenisové oblečení Wilson, celkem 5 ks oblečení
2 ks měli nevyhovující velikost, proto jsme je poslali zpátky
Potvrdili přijetí balíku, avšak jenom 1 ks oblečení a také za 1 ks vrátili peníze
Snažíme se už měsíc písemně i telefonicky komunikovat, ale bezvýsledně
Absolutně neseriózní a podivné jednání
1. Wilson Team II Sweatjacket H M FS21 Artikl č.: 0074540497400009 - 1 ks 2. Wilson Team II Jogger H M FS21 Artikl č.: 0074540498200009 - 1 ks
Vrácení peněz za druhý kus oblečení
|
Tweet |
Domníváme se, že v tomto případě spotřebitel odstoupil od smlouvy v případě 2 ks oblečení. V takovém případě má prodávající povinnost vrátit peněžní prostředky, které od kupujícího přijal. Jestliže přijal dva kusy oblečení, musí vrátit peníze za oba tyto kusy. Vždy je vhodné, aby spotřebitel zdokumentoval stav vraceného zboží (nepoškozené apod.) pro případ, že by došlo ke sporu s prodávajícím.
Jestliže prodávající tvrdí, že přijal jen jeden kus oblečení, bylo by vhodné kontaktovat doručovací společnost (pokud nějaká byla), zda nepochybila ona.
V případě, že by prodávající zadržoval peněžní prostředky bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.