Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 10.9.2021 jsem v Českých Budějovicích v autobazaru AAA Auto firmy Aures Holdings a.s. vybíral vozidlo, kdy jsem přijel s jasnou představou, po příjezdu mě zaujalo jiné vozidlo, dle mimo mé preference, po projetí vozidla jsem nakonec souhlasil s koupí vozidla, vše probíhalo do této doby v pořádku, na protiúčet jsem dával svoje vozidlo, výkupní cena samozřejmě velmi nízká, ale i s tímto jsem počítal a vozidlo prodal. Poté následovalo několikahodinové papírování. Nakonec při podpisu smlouvy jsem si nevšiml několika položek, které jsem přepokládal, že jsou navýšení úvěru, ale doma jsem nakonec zjistil, že jsou to "produkty", u kterých mi bohužel nikdo neřekl cenu, další věc kterou jsem zjistil až nyní je, zapsaná chybná cena vozidla (255999) na vozidle a nakonec ve smlouvě (259999), celý úvěr jsem musel zrušit a samozřejmě produkty navázané na úvěr nelze zrušit. Celou věc jsem se snažil vykomunikovat přes webové stránky AAA Auto, avšak pokaždé s odpovědí na jinou věc než na jakou jsem pokládal otázku.
Koupě vozidla passat B7
Vrácení peněz za zrušené služby a rozdíl v ceně vozidla
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Z výše uvedeného vyplývá, že cena uvedená na vozidle je cenou, kterou se musí obchodník řídit. Nicméně spotřebitelům důrazně doporučujeme, aby si smlouvy před podpisem řádně pročetli a zkontrolovali, lze tak předejít mnoha problémům.
Podnikatel je povinen spotřebitele informovat o ceně nabízené služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem, v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále také § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele].
Nejvyšší správní soud opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).
Jestliže spotřebitel o dalších placených produktech informován nebyl, mohlo by se jednat i o neplatné ujednání. Jestliže však spotřebitel byl informován přímo ve smlouvě, kterou podepsal (nikoliv jen v obchodních podmínkách), nejspíše se bude jednat o nepozornost spotřebitele, který bude touto smlouvou vázán. Rovněž je podstatné, zda (ne)bylo spotřebiteli při/před podpisem smlouvy sděleno, že zakoupení doprovodných produktů je při koupi vozidla povinné (tuto skutečnost doplňujeme s ohledem na to, že se tato praktika u společnosti již několikrát v minulosti vyskytla). Zakoupení doprovodných produktů pochopitelně povinná není a takové sdělení by mohlo být hodnocena jako nekalá obchodní praktika ve smyslu § 4 zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Krejčí,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, omlouvá se, že reaguji až nyní, ale nemyslel jsem si, že to opravdu funguje, spz mého vozidla je 1UK 2755, děkuji
Vážený pane Krejčí,
děkuji Vám za doplnění. Vaši věc jsem prověřila a zdá se, že se jedná o starší záležitost. Předala jsem informace dál k prověření na oddělení finančních služeb.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.