Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 15.9. 2020 jsem u obchodníka alza.cz přes internet zakoupil pračku kombinovanou se sušičkou. Během uplynulého roku se na pračce rozbil buben a třikrát přestalo fungovat sušení. Tyto závady jsem nechal opravit u autorizovaného servisu kromě poslední, kterou jsem již odmítl a požádal alzu o odstoupení od smlouvy.
První oznámení záměru odstoupit od smlouvy proběhlo v den vzniku poslední závady 8.9.
23.9. přijel servisní technik a diagnostikoval vadu neopravitelnou na místě a objednal svoz do servisního strediska. Toto jsem odmítl s tím, že je mým záměrem odstoupit od smlouvy.
Dokumenty o všech předchozích opravách a diagnostiku vady posledni jsem zaslal dle požadavků do Alzy, kde mi slíbili svoz spotřebiče, ale stále to podmiňují dodáním dalších a dalších dokumentů, jinak mou žádost o odstoupení nemohou uznat.
První přišlo tvrzení že jsem výrobek již nechal opravit a proto odstoupit nemohu, další den že musím dodat potvrzení ze servisu, že jde o neopravitelnou vadu. Po té chtěli potvrzení ze servisu že se jedná o čtvrtou závadu a nakonec potvrzení servisu že chci odstoupit od smlouvy. Velice pochybuji o oprávněnosti některých požadavků a domnívám se, že potvrzení o předešlých opravách a diagnostika vady posledni provedená autorizovaným servisem by měla k odstoupení od smlouvy stačit. Do dnešního dne nemám informace o svozu ani funkční spotřebič.
Pračka se sušičkou CANDY ROW41494DWMCE-S
Uznání oprávněnosti odstoupení od smlouvy, sjednání svozu spotřebiče a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Z výše uvedeného vyplývá, že je nutné, aby prodejce i potřetí uznal reklamaci. Pro odstoupení od smlouvy by mělo stačit prokázání, že došlo ke koupi výrobku u tohoto prodejce a následně byly reklamace uznány za oprávněné. Domníváme se proto, že v tomto případě má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy pro opakovaný výskyt vady.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Pokud spotřebitel reklamuje produkt přímo u autorizovaného servisu, má naše společnost pro uznání reklamace nárok na předložení potřebných dokumentů. Může se tedy jednat o servisní protokoly, nebo přímo o protokol o neopravitelnosti. Reklamaci číslo: ASRE21870311 již eviduji jako ukončenou a to odstoupením od kupní smlouvy a navrácení financí spotřebiteli. Tento proces byl ze strany společnosti naplněn, společně s uskutečněním odvozu spotřebiče.
Můžeme tedy poskytnou další informace, nebo lze tento případ považovat za vyřízený? Děkuji.
S pozdravem Veronika, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Alza nakonec oprávněnost uznala, takže jsem spokojen. Jednoznačně ale vnímám velký prostor ke zlepšení komunikace se zákazníkem v podobných případech.