Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rezervace sedadel pro let Praha - Řím letecké společnosti Ryanair (č.letu FR8332), rezervováno přes zprostředkovatelskou společnost KIWI.COM, nebyla provedena, ačkoli platba za tuto rezervaci provedena byla. V příloze přikládám komunikaci s operátorem společnosti KIWI, který to, že by obdrželi platbu odmítá a doporučuje řešit přímo s bankou, kde se dle jejich názoru musela stát chyba.
Dokončení a potvrzení zaplacené rezervace preferované řešení, v opačném případě vrácení platby.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost službu poskytnout. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Vzhledem k povaze uvedené služby se jedná o fixní závazek, který prodlením zpravidla zaniká podle § 1980 občanského zákoníku.
Jestliže poskytovatel neplní svůj závazek, nemá právní důvod zadržovat peníze. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V uvedeném případě je nicméně vhodné kontaktovat banku a ujistit se, že peněžní prostředky spotřebitele byly opravdu doručeny podnikateli. Je možné, že peníze z nějakého důvodu banka neodeslala a chyba by tedy nebyla na straně podnikatele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.