Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#52874Zamítnutá reklamace - AAA AUTO

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2021, před 3 lety

Tomáš Plicka

Znění stížnosti

Dobrý den,

ve čtvrtek 2.9.2021 jsem zakoupil osobní automobil v autobazaru AAA Auto Hradec Králové. Při podpisu smlouvy mi bylo sděleno, že vůz není poškozený, nemá skryté závady a je nutná jen základní údržba (filtry, oleje, rozvody).
S autem jsem ještě ten den odjel domů a byl jsem domluvený s automechanikem, že hned v sobotu mám auto dovézt a on udělá vše potřebné.

V sobotu 4.9.2021 jsem jel k automechanikovi a bohužel jsem nedojel, zůstal jsem stát uprostřed kruhového objezdu a musela pro mě dojet odtahová služba. S vozem jsem najel pouze 90km.

Volal jsem tedy do AAA Auto, kde jsem vůz zakoupil, abych se informoval o dalším postupu. Tam mi bylo sděleno, ať mi to automechanik napojí na diagnostiku a zjistí závadu. Diagnostika vyšla s výsledkem chyby v řídící jednotce - což pro mě znamenalo, že buď odešla samotná řídící jednotka, nebo byla porucha na elektroinstalaci. Víc jsme vůz nezkoumali a čekali na vyjádření bazaru. Na základě výsledku jsem jel se svým automechanikem na moje vlastní náklady do autobazaru, kde jsme požádali o reklamaci. Prodejce v AAA mi sám řekl, že v tomto případě se jedná o skrytou závadu.

V neděli 5.9.2021 jsem tedy žádal o reklamaci, kde mi bylo sděleno, že do konce týdne budu mít vyjádření o reklamaci. Bohužel celková doba reklamace trvala více jak 14 dní, kdy přišlo vyjádření, že je reklamace zamítnuta z tohoto důvodu:
„Kupující byl seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 5.000 .- Kč. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet“

Ještě ten den jsem se obrátil znovu na autobazar s tím, že chci podat odvolání a s výsledkem reklamace nesouhlasím. Bylo mi však sděleno, že to není možné jelikož reklamace je z jejich strany vyřízena. Žádal jsem tedy o opravu na jejich vlastní náklady, jelikož mi sám prodejce řekl, že se jedná o skrytou závadu, na to mi bylo ovšem řečeno, že oni žádné mechaniky nemají a auta neopravují.

jako další krok jsem po nich chtěl, aby mi vystavili potvrzení o tom, že souhlasí s tím, že si auto opravím sám na svoje vlastní náklady, ale reklamaci budeme dál řešit, protože s tímto postupem nesouhlasím.
Bohužel ani toto potvrzení mi nebyli ochotni vystavit.

Potřeboval bych tedy poradit, co a jak řešit dál. Momentálně mám na parkovišti auto za 135.000,- které nejezdí, najel jsem s ním pouze 90km. Auto potřebuji k práci, takže si neustále někde půjčuji auta. A to do všech nákladů nepočítám cesty do autobazaru (40km), placení automechanika, pohonných hmot atd.

Na základě doporučení jsem se ozval na dTest, kde mě odkázali na vás. Jsem zoufalý a toto je asi poslední možnost. Bohužel jsem zjistil, že nejsem jediný, kdo má s tímto autobazarem podobnou zkušenost.

Děkuji za pomoc a v případě potřeby se můžete ozvat na telefonní číslo 774 *** ***.

Tomáš Plicka


Produkt

VW passat B6 2.0 TDI 2007, SPZ 2SB**29 , VIN: WVWZZZ3C******20


Požadované řešení

Okamžitě jsem žádal o vrácení nebo výměnu auta, což mi bylo zamítnuto z důvodu že auto není ve stavu v jakém jsem si ho pořídil.
Nejvíce bych uvítal, aby si automobil odvezli a vrátili peníze, ale dle jejich chování mi je jasné, že to bude prakticky nemožné, takže jako další variantu navrhuji kompletní úhradu opravy. Bohužel jsem si auto nekoupil za 135.000 abych s ním jezdil pouze jeden den.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 09:24, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Jestliže byl spotřebitel seznámen se stavem vozu a souhlasil s koupí, nemůže poté namítat tyto vady. Nicméně podle popisu spotřebitele o těchto vadách informován nebyl a jestliže se jednalo o skryté vady, není možné po spotřebiteli chtít, aby i takové rozpoznal. Rozumné je požadovat, aby se seznámil se stavem vozu a zjevnými vadami.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2021 19:24, před 3 lety

Vážený pane Plicko,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován, resp. že je již vše dořešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2021 15:37, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.12.2021 03:04, před 3 lety


Tomáš Plicka

Hodnocení: