Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.7.2016 jsem si koupil žabky PUMA Aqua Flip v černé barvě. Zaměstnanci prodejny mě neinformovali, že se jedná o žabky pouze pro interní použití. Nebylo to napsáno ani na informačních materiálech spolu s produktem. Nechal jsem žabky na balkoně po dobu 20 minut. Chci podotknout, že tento balkon se nachází v Praze, nikoliv někde uprostřed Sahary. Po těchto dvaceti minutách žabky změkly, na což jsem okamžitě zareagoval a odnesl žabky do předsíně. Po zchladnutí žabek jsem zjistil, že se smrskly a velikost už je mnohem menší, než potřebuji. Reklamoval jsem žabky na prodejně již 12.7.2021. Daná reklamace byla 30.7.2021 zamítnutá kvůli tomu, že „deformace žabek byla způsobena nadměrným působením tepla“. Dále ve vyjádření prodejce uvádí, že „Pokud takto necháte na slunci produkt vyrobený ze syntetické gumy dojde právě k takovému poškození.“ Tohle nikdy nebylo komunikováno prodejcem před nákupem. Znovu jsem požádal o vyřešení reklamace na prodejně 24.8.2021. Prodejce pomoci reklamačního protokolu zareagoval, že na svém vyjádření trvá. Z mého pohledu je tento materiál vadný a jedná se o vadný výrobek. Obchod nedoporučuji, jelikož není to seriózní jednání ze strany prodejce.
žabky Puma Aqua Flip Flops černé
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Jestliže byla uvedena záruka delší, jedná se o smluvní záruku, která se řídí smluvními podmínkami společnosti a nikoliv obecnými zákonnými podmínkami. Je tedy nutné projít si smluvní podmínky a zjistit, zda pod ně tato reklamace spadá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.