Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednávka byla vytvořena v e-shopu MEGAKNIHY na základě nabídky "Zboží skladem". Objednávka byla e-mailem potvrzena a z mé strany následně obratem zaplacena okamžitým převodem z účtu. Druhý den přišel e-mail, že bohužel zboží NENÍ skladem a dodávka je "v nedohlednu". K tomu byla zaslána zpráva, že peníze budou vráceny "do tří pracovních dnů", ačkoliv je převod v rámci jedné (stejné u mě i u e-shopu) banky okamžitý v řádu několika vteřin, jim to má trvat 3 pracovní dny?! Toto je o velké NEDŮVĚŘE v e-shop MEGAKNIHY.
Dávkovač mýdla 330 ml bezdotykový - výrobce Včas.
Zboží, které není skladem, by nemělo být v e-shopu pod heslem "SKLADEM". Pokud není, NEMÁ tam být, že je "skladem", nebo tam nemá být nabízen vůbec.
Pokud je objednávka e-shopu ihned zaplacena, a obchod již ví, že ji nedokáže splnit, měl by rovněž vrátit peníze zpět také OKAMŽITĚ, a nikoliv jen slibovat, že peníze vrátí na účet "do 3 pracovních dnů".
Osobně požaduji okamžité vrácení peněz za již zaplacené ale nedodané zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku musí prodávající vrátit peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy spotřebitelem.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se ke stížnosti spotřebitele nevyjádřila. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.