Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Vážení,
v krátkém časovém úseku jsem si v prodejně Lídl v Trutnově zakoupil v podstatě 3x elektrickou excentrickou brusku. Ve všech těchto případech jsem se však setkal s nefunkčností tohoto výrobku. V minulosti nebyl v této prodejně žádný problém s výměnou, nebo s vrácením peněz za nefunkční zboží. Toto minulé jednání bylo nejen vstřícné, ale v právní podstatě i v souladu s Obchodním zákoníkem u zboží, které nebylo možné v prodejně odzkoušet (stejně jako nákup po internetu). I když si nemožnost odzkoušení vedoucí zřetelně uvědomovala, neoprávněně upřednostňovala reklamační řízení. Konkrétně uvedla, že jako diskontní prodejna nemá možnost, ani povinnost umožnit odzkoušení zboží, ani při opakované nefunkčnosti (zapnutí v zásuvce) a tím je daná i nižší cena. Pochopte, že jako zákazník si zakupuji zboží, abych jej mohl ihned používat a ne čekat na vyřízení reklamačního řízení. U třech nefunkčních výrobků by to teoreticky mohlo být až 90 dnů. K reklamaci se obecně přistupuje při poruše zboží v průběhu použití, nebo u skrytých závad. Kromě tohoto nevstřícného přístupu udělala v jednom případě výjimku a nařídila vrácení peněž. V dalším případě byla bruska odeslána na reklamaci a po třech týdnech vrácena opět v nefunkčním stavu a opět odeslána k reklamaci. Reklamační list č. 111/447 ze dne 27.9.2021. Podle totožných drobných oděrech, zahnutí rohu u varovného štítku lze usuzovat, že se jedná o stejný výrobek, který byl pouze vrácen, aby nebyla překročena zákonná lhůta 30 dnů.. Všemu nasvědčuje i to, že zboží nebylo zasláno v originálním obalu při rozporuplném vyjádření, že byla uskutečněna výměna za nový výrobek. Je nelogické, aby někdo vyndával nový výrobek z originální krabice a umístil jej do neoriginálního obalu!!! Jednoznačně se jedná o účelovou nedbalost reklamačního střediska.
Doplňuji ještě, že jsem nefunkční zboží vždy vracel během několika minut po odzkoušení na vedlejší benzínce, kde byli daleko vstřícnější. Na podání stížnosti jsem vedoucí upozornil.
Protože v současné době nemám produkt k dispozici, jediný údaj je z reklamačního listu a to číslo zboží 350 552 a číslo paragonu 394750/037/0. ze dne 1.9.2021
Prioritně zaslání funkční brusky, pokud to bude v krátké době (do jednoho týdne), jinak vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
V případě, že dojde k pouze k formálnímu vyřízení reklamace, to znamená, že nedojde k faktickému opravení vady, jedná se o podstatné porušení povinností prodejce, a spotřebitel tak má možnost odstoupit od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,pane Langere, mrzí nás, že jste s reklamací nebyl spokojen. Musíme se zde zastat našich zaměstnanců, kteří postupovali správně, protože tehdy, když produkt neobsahuje avizované části či nefunguje jedná se o reklamaci. Dle zákona je lhůta 30 dní tedy v pořádku. I tak nás nicméně mrzí, že u Vašeho nákupu proběhly nějaké komplikace a doufáme, že příště bude zážitek z návštěvy naší prodejny pozitivní. Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím dTestu obrátil. Tým Lidl Česká republika v. o. s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Byla mi vrácena finanční částka za nefunkční zboží, ale bezmála po třech měsících. Jak jsem již uvedl, kupuji si zboží, abych jej mohl ihned používat. Ztratil jsem cca 3 měsíce času v rámci reklamačního řízení, které je časově k tíži spotřebitele. Prodejce je zodpovědný za funkčnost prodávaného zboží a tak by měl nést veškeré náklady (nejen finanční, ale i časové) !!!