Společnost


MICROSOFT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52886Servis HW po záruční době není podporován a nejsou dostupne ND

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 21 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2021, před 3 lety

MIROSLAV KADRCHANOV MACHU

Znění stížnosti

Dobrý den, mám 1 rok po záruce notebook Microsoft Surface Pro.
Bohužel životnost baterie došla. To není nic neobvyklého.
Nicméně jsem zjistil, že nejsem schopen najít servis těchto notebooku.
Podpora Microsoft mi galantně sdělila, že pro pozáruční opravy si musím nějak poradit. To stál notebook cca 45 000,- Kč.
Jak poradit?
Odkazují mně na nefunkční stránky webove podpory, která havaruje pro případ, že je zařízení mimo záruku.


Obecně, jak je možné mít na volném trhu výrobek, který nemá dostupné náhradní díly?

S uctou

Miroslav K. MAchu


Produkt

Surface Pro,


Požadované řešení

Pokuta pro Microsoft Corp. v případě, že neposkytne součinnost podle 24g ZOS.

Dodání baterie pro notebook se slevou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2021 16:30, před 3 lety

Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že "poškozený" model je stále uváděn na trh.

Oprava v rámci záruky není možná, neboť záruční doba trvá zásadně 24 měsíců.

Opravitelnost počítačů upravuje zejména série několika směrnic a nařízení, což jsou právní předpisy práva Evropské unie. Tyto předpisy Evropské unie přiznávají spotřebiteli silnější postavení, jde-li o opravitelnost spotřebičů, resp. v případě notebooku o opravitelnost zařízení s displejem.

Od 1. března 2021 musí výrobci, dovozci elektronických displejů nebo jejich zplnomocnění zástupci poskytovat pro odborné opravy přesně vymezené náhradní díly, mezi nimiž je i vnitřní napájecí zdroj (baterie), a to po dobu alespoň sedmi let poté, co byl na trh uveden poslední kus daného modelu.

Argumentace s nedostatkem náhradních dílů tak podle nás není možná. Jinou stránkou věci je, že v určitém krátkodobém horizontu nemusí být díly vždy stoprocentně dostupné (např. se opozdí dodávka atp.), nicméně nesmí jít o dlouhodobý a systematický výpadek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 11:40, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2022 13:43, před 3 lety

Společnost se ke stížnosti spotřebitele nevyjádřila. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.