Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám 1 rok po záruce notebook Microsoft Surface Pro.
Bohužel životnost baterie došla. To není nic neobvyklého.
Nicméně jsem zjistil, že nejsem schopen najít servis těchto notebooku.
Podpora Microsoft mi galantně sdělila, že pro pozáruční opravy si musím nějak poradit. To stál notebook cca 45 000,- Kč.
Jak poradit?
Odkazují mně na nefunkční stránky webove podpory, která havaruje pro případ, že je zařízení mimo záruku.
Obecně, jak je možné mít na volném trhu výrobek, který nemá dostupné náhradní díly?
S uctou
Miroslav K. MAchu
Surface Pro,
Pokuta pro Microsoft Corp. v případě, že neposkytne součinnost podle 24g ZOS.
Dodání baterie pro notebook se slevou.
|
Tweet |
Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že "poškozený" model je stále uváděn na trh.
Oprava v rámci záruky není možná, neboť záruční doba trvá zásadně 24 měsíců.
Opravitelnost počítačů upravuje zejména série několika směrnic a nařízení, což jsou právní předpisy práva Evropské unie. Tyto předpisy Evropské unie přiznávají spotřebiteli silnější postavení, jde-li o opravitelnost spotřebičů, resp. v případě notebooku o opravitelnost zařízení s displejem.
Od 1. března 2021 musí výrobci, dovozci elektronických displejů nebo jejich zplnomocnění zástupci poskytovat pro odborné opravy přesně vymezené náhradní díly, mezi nimiž je i vnitřní napájecí zdroj (baterie), a to po dobu alespoň sedmi let poté, co byl na trh uveden poslední kus daného modelu.
Argumentace s nedostatkem náhradních dílů tak podle nás není možná. Jinou stránkou věci je, že v určitém krátkodobém horizontu nemusí být díly vždy stoprocentně dostupné (např. se opozdí dodávka atp.), nicméně nesmí jít o dlouhodobý a systematický výpadek.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se ke stížnosti spotřebitele nevyjádřila. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.