Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
3. 9. 2021 jsem Vám poslala fakturu, která má číslo:210****567, položka je vystavena na 1934 CZK. Neobdržela jsem stále potvrzení o přijetí objednávky, nevím kde se stala chyba a nemohu se k Vám dovolat. Prosím o informace k objednávce.
Hezký den.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích - Zemědělská fakulta
objednávka číslo: 210****567, Catridge HP 912 XL, 3YP34AE originální černá/azurová/purpurová/žlutá
potvrzení o přijetí objednávky a dodání zboží
|
Tweet |
Na úvod bychom spotřebitele chtěli pro jistotu upozornit, že služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli, nicméně tato platforma je založena na dobrovolnosti - podnikatele pouze informujeme o existenci stížnosti a nemůžeme po něm plnění (ani reakci) žádným způsobem vymáhat.
Z popisu případu není jasné, zda byla uhrazena kupní cena.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Jestliže kupní cena uhrazena nebyla a prodávající nereaguje, je možné, že ani nezaregistroval objednávku. I v takovém případě je ale vhodné odstoupit od smlouvy pro případ, že by se objednávku rozhodl plnit později. Odstoupení od smlouvy je možné učinit i přes email, případně doporučeným dopisem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se ke stížnosti spotřebitele nevyjádřila. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.