Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2. 12. 2014 jsem reklamoval u autorizovaného servisu Teleplan svůj Notebook Sony Vaio VPCSE1E1E.
Hlavní popud k reklamaci byly nefungující podsvícení klávesnice spolu s téměř nefungujícími fortifikačními diodami napájení (zapnuto, nabíjí se, uspáno atp.). Spolu s tím jsem využil návštěvy servisu a nahlásil i minoritní problémy: rachtající ventilátor, vůle pod levou klávesou CTRL a uvolněný pin na HDMI konektoru. Také jsem požádal o přeinstalaci operačního systému.
Dne 10. 12. 2014 jsem dostal následující vyjádření servisu:
"Port HDMI na základní desce je poškozen a jedná se o funkční závadu. Slabé osvětlení ledky na zapínání a problém s podsvícením klávesnice je způsobeno vadnou základní deskou, která nemůže být výměněna v záruce v důsledku fyzického poškození na portu HDMI. Vůle na klávese "Ctrl" a ventilátor byly opraveny a operační systém bude přeinstalován."
A nabídku na mimo záruční výměnu základní desky za 19.540,45 Kč (včetně DPH).
Sony Vaio VPCSE1E1E
Vzhledem k tomu že dle vyjádření technika: „Slabé osvětlení ledky na zapínání a problém s podsvícením klávesnice je způsobeno vadnou základní deskou.“ považuji za neakceptovatelné odmítnout nápravu této závady na základě poškozeného HDMI konektoru (nemožnost ho používat) která nemá příčinou souvislost z reklamovanou závadou. Svůj nárok jsem konzultoval i na spotřebitelské lince dTestu a po potvrzení mého nároku následně obratem rozporoval u servisu a trval na záruční opravě, výměně zboží či vrácení peněz. Tento však s odvoláním na vyjádření společnosti Sony dnes, tedy 16. 12. 2014 opět záruční opravu zamítl.
Vzhledem k tomu že chci notebook plnohodnotně používat (a podsvětlení klávesnice bylo při jeho nákupu jedno z výběrových kritérií) tedy žádám opět o záruční opravu, výměnu zboží či vrácení peněz neboť nepovažuji důvod odmítnutí za oprávněný.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na zboží vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí věci. Není-li vada důsledkem mechanického poškození, má spotřebitel právo na její odstranění. Pokud by v důsledku výměny součásti muselo dojít i k výměně jiné součástky, k jejíž výměně by nedošlo, pokud by nebyla mechanicky poškozená, připadá v této části do úvahy finanční spoluúčast spotřebitele. Z tohoto důvodu se ale nelze zřeknout odpovědnosti za vadné plnění. Uznal-li prodávající, že se jedná o vadnou základní desku, mělo v rámci 30 denní lhůty určené k vyřízení reklamace dojít k její výměně, případně opravě, bylo-li by to možné.
Neodstranil-li prodávající reklamovanou závadu v zákonem stanové lhůtě, vyplývají z toho spotřebiteli práva na odstoupení od kupní smlouvy smlouvy, právo na výměnu věci nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. To ovšem za předpokladu, že není mezi stranami sporné, že se jedná o vadu. Pokud by takový spor existoval, bylo by vhodné nechat vadu a její souvislost s poškozeným konektorem posoudit soudním znalcem.
Bohužel se nám nepodařilo kontaktovat organizační složku společnosti Sony Europe limited. Vzhledem k tomu, že se jedná o odštěpný závod zahraniční právnické osoby, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum, které spotřebitelům bezplatně pomáhá řešit spory s obchodníky pocházejícími z EU, Islandu či Norska.
Odkaz na internetové stránky ESC: http://www.evropskyspotrebitel.cz/faq/co-udelat-nez-nas-kontaktujete-27061