Společnost


SONY EUROPE LIMITED - organizační složka

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5292Neuznaná reklamace NTB v závislosti na nesouvisejícím mechanickém poškození konektoru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2014, před 10 lety

Ondřej Plechata

Znění stížnosti

Dne 2. 12. 2014 jsem reklamoval u autorizovaného servisu Teleplan svůj Notebook Sony Vaio VPCSE1E1E.
Hlavní popud k reklamaci byly nefungující podsvícení klávesnice spolu s téměř nefungujícími fortifikačními diodami napájení (zapnuto, nabíjí se, uspáno atp.). Spolu s tím jsem využil návštěvy servisu a nahlásil i minoritní problémy: rachtající ventilátor, vůle pod levou klávesou CTRL a uvolněný pin na HDMI konektoru. Také jsem požádal o přeinstalaci operačního systému.
Dne 10. 12. 2014 jsem dostal následující vyjádření servisu:
"Port HDMI na základní desce je poškozen a jedná se o funkční závadu. Slabé osvětlení ledky na zapínání a problém s podsvícením klávesnice je způsobeno vadnou základní deskou, která nemůže být výměněna v záruce v důsledku fyzického poškození na portu HDMI. Vůle na klávese "Ctrl" a ventilátor byly opraveny a operační systém bude přeinstalován."
A nabídku na mimo záruční výměnu základní desky za 19.540,45 Kč (včetně DPH).


Produkt

Sony Vaio VPCSE1E1E


Požadované řešení

Vzhledem k tomu že dle vyjádření technika: „Slabé osvětlení ledky na zapínání a problém s podsvícením klávesnice je způsobeno vadnou základní deskou.“ považuji za neakceptovatelné odmítnout nápravu této závady na základě poškozeného HDMI konektoru (nemožnost ho používat) která nemá příčinou souvislost z reklamovanou závadou. Svůj nárok jsem konzultoval i na spotřebitelské lince dTestu a po potvrzení mého nároku následně obratem rozporoval u servisu a trval na záruční opravě, výměně zboží či vrácení peněz. Tento však s odvoláním na vyjádření společnosti Sony dnes, tedy 16. 12. 2014 opět záruční opravu zamítl.
Vzhledem k tomu že chci notebook plnohodnotně používat (a podsvětlení klávesnice bylo při jeho nákupu jedno z výběrových kritérií) tedy žádám opět o záruční opravu, výměnu zboží či vrácení peněz neboť nepovažuji důvod odmítnutí za oprávněný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2015 12:58, před 10 lety

Prodávající odpovídá za vady, které se na zboží vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí věci. Není-li vada důsledkem mechanického poškození, má spotřebitel právo na její odstranění. Pokud by v důsledku výměny součásti muselo dojít i k výměně jiné součástky, k jejíž výměně by nedošlo, pokud by nebyla mechanicky poškozená, připadá v této části do úvahy finanční spoluúčast spotřebitele. Z tohoto důvodu se ale nelze zřeknout odpovědnosti za vadné plnění. Uznal-li prodávající, že se jedná o vadnou základní desku, mělo v rámci 30 denní lhůty určené k vyřízení reklamace dojít k její výměně, případně opravě, bylo-li by to možné.

Neodstranil-li prodávající reklamovanou závadu v zákonem stanové lhůtě, vyplývají z toho spotřebiteli práva na odstoupení od kupní smlouvy smlouvy, právo na výměnu věci nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. To ovšem za předpokladu, že není mezi stranami sporné, že se jedná o vadu. Pokud by takový spor existoval, bylo by vhodné nechat vadu a její souvislost s poškozeným konektorem posoudit soudním znalcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2015 11:45, před 10 lety

Bohužel se nám nepodařilo kontaktovat organizační složku společnosti Sony Europe limited. Vzhledem k tomu, že se jedná o odštěpný závod zahraniční právnické osoby, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum, které spotřebitelům bezplatně pomáhá řešit spory s obchodníky pocházejícími z EU, Islandu či Norska.

Odkaz na internetové stránky ESC: http://www.evropskyspotrebitel.cz/faq/co-udelat-nez-nas-kontaktujete-27061

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.