Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 16.9.2021 jsem objednal lednici Beko RCSA300K30SN, kdy součástí je doručení dopravou Geis za 1. dveře. Lednici jsem zaplatil předem.
číslo zásilky 2555000805869
Dne 20.9.2021 byla předána přepravci a ode dne 21.9.2021 je v depu v Hradci Králové ve městě určení. Další záznam při sledování zásilek mluví o tom, že ve dnec 21.9 a 22.9.2021 nebylo místo na vozidle, od této doby nebyl učiněn žádný pokus o doručení.
Dne 27.9.2021 jsem napsal na technickou podporu, kdy výsledkem byl příslib, že zásilka bude doručena následující den. Nestalo se tak. Dne 30.9.2021 jsem volal na zákaznickou linku, kdy mi bylo sděleno, že zásilka bude doručena následující pracovní den. Nestalo se tak. Opětovně jsem kontaktoval zákaznickou linku, kdy jsem byl ujištěn, že zásilka bude doručena ještě tentýž den, kdy kontaktuje osobně depo, které musí do dvou hodin odpovědět a dá mi vědět zpět. Nestalo se tak.
Vzhledem ke skutečnosti, že na zaplacenou lednici čekám od 21.9.2021 kdy tato je v depu ve městě doručení, každý den dopoledne trávím doma čekáním na slíbené doručení, nebo zde čeká na převzetí manželka, která ani nebydlí ve stejné domácnosti a po celou dobu jsem bez lednice, kterou potřebuji a kterou jsem zaplatil. Trvám na doručení dnes 1.10.2021 tak, jak bylo opakovaně přislíbeno. V opačném případě již zásilku nepřeberu a v pondělí dne 4.10.2021 odesílám prodejci odstoupení od kupní smlouvy za zboží nakoupené z eshopu s uvedením důvodu nedoručení zboží přepravcem ve smluveném termínu.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.