Počet nahlášených stížností: | 168 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem zboží v hodnotě cca 600,-kč v internetovém obchodě. Zboží bylo vadné (hudební nástroj Kalimba, vadné klávesy-jedna 2x, jedna vůbec). Zboží jsem odeslala k reklamaci. Firma sídlí ve Slovinsku a zboží se musí poslat tam, takže poměrně vysoké náklady. Pokud by chyba byla na mé straně, tak v pořádku, takhle mně to přijde nesolidní, ale bohužel to tak asi mají v obchodních podmínkách. Reklamaci uznali a napsali, že vrátí peníze. Po měsíci jsem žádost urgovala, ale e-mail, ze kterého předtím komunikovali, se vrátil jako "nedoručitelný". Dnes jsem poslala novou urgenci na druhý e-mail, který mají na internetových stránkách, tak uvidím.
Hudební nástroj Kalimba (made in China :-( )
Chci vrátit peníze alespoň za vadné zboží. Slušný internetový obchod by myslím řešil i náklady na vrácení vadného zboží. Ale je mi jasné, že to zřejmě nelze v tomto případě očekávat :-(
|
Tweet |
Jestliže prodávající reklamaci a vrácení peněžních prostředků uznal a následně je nevrátil, jedná se o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jak spotřebitel správně uvádí, společnost Borotrend d.o.o, která je provozovatelem e-shopu, sídlí na Slovinsku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se ke stížnosti spotřebitele nevyjádřila. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.