Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané desky na lavičky, rozměr odsouhlasený písemně.
Desky dodané ve špatném rozměru, reklamace byla zaslaná 15.6.2021 na e-mail.
Reklamaci neřeší a na výzvu k vrácení uhrazené částky 3 000,- Kč za špatně dodané desky taky nereagují.
Výsledek je, že mám desky které jsem neobjednala a jsou mi k ničemu. Dodavatel na žádné písemné výzvy k dodání desek dle objednávky nereaguje. Peníze do dnešního dne taky nevrátil.
lakované desky
Požaduji dodání desek v souladu s objednávkou nebo vrácení částky 3 000,- Kč.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, jedná se o vadu. V takovém případě je možné uplatnit reklamaci a žádat např. dodání nového zboží.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Vzhledem k tomu, že podle popisu spotřebitele nebyla reklamace vyřízena řádně a včas, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy z důvodu jejího podstatného porušení. V takovém případě si strany vrátí, co si plnily - spotřebitel vrátí zboží a podnikatel vrátí finanční prostředky, které od spotřebitele přijal.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.