Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:217
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52932Odmítnutí žádosti o vracení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2021, před 3 lety

Miroslava Zábraczká

Znění stížnosti

Na Rivio.cz jsme objednaly Dámské zdravotní sandály Veronica. Když zboží dlouho nepřicházelo, psala jsem jim, že zboží již nechceme,že ruším objednávku a žádám vrácení peněz. To bylo zamítnuto s tím, že zboží je na cestě a objednávku již nelze zrušit. Po 60 dnech sandály přišly, jestli se tomu tedy sandály dá říkat. Přišlo něco příšerného,kvalita hrozná,tvar rovněž, chodit se v tom absolutně nedá,ani doma,natož v nich vyrazit mezi lidi. Hned jsem psala na Rivio.cz co za hrůzu nám přišlo a že jí sandály zašlu, aby si je mohla prohlédnout zblízka, co nabízejí za zboží. A již potřetí jsem žádala vrácení zaplacené částky. Paní Dita H. odpověděla, že vrácení zboží není možné, že fungují pouze v pozici zprostředkovatele prodeje a je nutno uplatnit právo odstoupení přímo u dodavatele, což jsem si přečetla v recenzích u ostatních nespokojených zákazníků v Číně. Tak prosím o radu, jak postupovat dále.


Produkt

Dámské zdravotní sandály Veronica vel.39 objednávka č. 1225535 2 páry


Požadované řešení

Žádáme vrácení peněz za oba páry tj.1478 Kč. Výměnu ani slevu nechceme,jelikož tomuto obchodu nedůvěřujeme a podle recenzí bohužel nejsme sami. Sandály nejde opravdu nosit a i zadarmo jsou drahé.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 10:07, před 3 lety

Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Adresa pro vrácení zboží je Rybná 716/24, Praha, 11000, neboť právě zde má sídlo prodávající, který sám sebe v obchodních podmínkách (a tedy neúčinně) označuje za zprostředkovatele. Zmaří-li podnikatel doručení zboží (tzn. řádně nabízené zboží bezdůvodně nepřevezme), považuje se zboží za řádně vrácené. V takové chvíli spotřebitel splnil svou povinnost vrátit zboží a může se domáhat na podnikateli vrácení peněžních prostředků. K tomu lze využít i tzv. předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 13:17, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2022 15:19, před 3 lety

Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.