Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Dne 29.9.2021 jsem si přes internet objednala 2 robotické vysavače u firmy G&V investment v ceně 1556 Kč, které jsem viděla v reklamě. Číslo objednávky 23763.
1.10.2021 mi zásilkovna přivezla vysavače třetinové velikosti ( jak dětská hračka),bez štětečků,které k němu patří,vzhledem ,ani velikostí, to nebyl ten ,co jsem objednávala z reklamy.Zboží jsem odmítla převzít a dopravce zboží odvezl.
Chtěla bych vědět, zda mi hrozí nějaká pokuta za nepřevzaté zboží. Důvody jsem uvedla.Okamžite jsem poslala mail,že odstupuji od smlouvy z důvodu zde uvedených.
Odpověď mi přišla v angličtině, že mám vyplnit jejich formulář, na který se nedá dostat.
Jak postupovat dále, popř hrozí nějaký postih???
Naštěstí jsem peníze měla platit dobírkou, takže se nemusím domáhat jejich ( asi neúspěšnému) vrácení.
Dekuji za odpověď
Robotický vysavač CLEANITY PRO . Vysavač neodpovídá vzhledem,ani velikostí dle reklamy.
Zda jsem postupovala správně, popř. jak postupovat dále. Četla jsem v některých stiznostech, že vyhrožují exekucí. Já to vidím jako klamavou reklamu a podvod.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitelka taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Dle § 570 odst. 1 občanského zákoníku platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde, zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.
Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.