Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#52965Klamavá reklama - prodej za uvedení v omyl vyvolané lstí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2021, před 3 lety

David Stingl

Znění stížnosti

Dne 18.04.2018 jsem v online obchodě Alza.cz zakoupil externí monitor Viewsonic VP2785-4k, pod kódem produktu WV255d3, za cenu 19 636,00 Kč.
Prodejce Alza.cz uváděl v základní specifikaci tohoto produktu barevnou hloubku 14-bit. Toto je důležitý faktor a základní faktor proč jsem zařízení koupil, klasický monitor má pouze 8-bit, drahé grafické monitory, které stojí ca. 35-120 000kč mají alespoň nativních 10-bit. Jedná se tedy o rozhodující okolnost u tohoto produktu. Škody odhaduji na okolo 10-12 000kč. S obrazem jsem nebyl spokojený, ale nebylo, jak tuto specifikaci ověřit a věřil jsem tedy, že takto obraz má vypadat – zařízení toto ově0ření nenabízí. Až teď jsem byl výrobcem informován, že monitor má pouze nativních 8bit + FRC 2bit a nikoliv prodejcem nativních 14bit.
Video ukazující popis produktu s klamavou reklamu: https://drive.google.com/file/d/13M-0473NJ1ioTEHTb6L8bUJPzwnu0ZPH/view?usp=sharing
Kontaktoval jsem nejprve dTest, kde mi bylo sděleno, že
1) pokud považujeme toto jako vadu, vada vznikla zakoupením produktu a tedy vznikla v záruční době 24 měsíců, a že je jedno, jestli už záruka uběhla, či ne. DTest mi doporučil věc reklamovat, jelikož se vada na zboží vyskytla během zákonné záruční doby
2) Že právní jednání nákupu tohoto produktu proběhlo za uvedením v omyl vyvolaném lstí
Prodejce jsem následně o věci kontaktoval, popsal situaci, odhadl způsobenou škodu a navrhl jsem řešení. Prodejce uznal situaci a vadu. Avšak prodejce odmítá situaci řešit po uplynutí záruční doby. Prodejce nabídl směšných 1 500kč jako kompenzaci, které jsou směšné na základě toho, jak velkou škodu prodejce způsobil klamavou reklamou – zajisté nejen mě za tak dlouhou dobu, jak dlouho prodávali tento produkt za této klamavé reklamě, a stále tomu tak činí. Navrhl jsem prodejci komunikaci s právním oddělení, prodejce Alza.cz ale odmítá mi předat kontakt na právní oddělení. Prodejce také zmínil, že barevnou hloubku šlo ověřit skrze systém Windows 10, ale 1) Nemusím mít systém Windows 10… za 2) Toto ověření neověřuje barevnou hloubku monitoru, ale pouze barevnou hloubku outputu, který počítač monitoru předává, může monitoru předávat i 64-bit ačkoliv monitor i tak zobrazí pouze 8-bit… za 3) To nikterak nemění fakt, že jsem zařízení koupil pod uvedením prodejcem v omyl vyvolaném lstí.

Rád zašlu i celou konverzaci mezi mnou a prodejcem.


Produkt

Viewsonic VP2785, kód produktu WV255d3, sériové číslo: V01173400125, profesionální grafický monitor určený pro přesnou grafickou práci a přesnou práci s barvami, prodaný jako monitor s nativní barevnou hloubkou 14bit, ačkoliv má pouze nativních 8bit..


Požadované řešení

Ideálně aby prodejce napravil svoje nezákonné chování a tedy buďto, aby zařízení vyměnil za jiné, které odpovídá popisu prodejce, pod kterým jsem zařízení koupil. Nebo odstoupení od kupní smlouvy. V nejhorším případě alespoň nějaká smysluplná kompenzace, pokud by se situace nemusela protahovat právním sporem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 11:14, před 3 lety

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Jak spotřebitel uvádí v bodu 1) obecně je spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady věci s promlčecí lhůtou tří let (od okamžiku, kdy se dozvědět měl a mohl), pokud prokáže, že věc byla vadná již v době 24 měsíců od převzetí zboží. V tomto konkrétním případě by prokázání vady věci neměl být problém.

Jestliže prodávající uváděl specifikace, které monitor ve skutečnosti neměl, může se jednat o klamání zákazníka, konkrétně o omyl podle § 583 an. občanského zákazníku, přičemž by takové právní jednání nebylo platné (§ 583 stejného zákona). Jestliže by byl omyl vyvolán lstí jak uvádí spotřebitel, bylo by právní jednání neplatné, i kdyby se jednalo jen o vedlejší okolnost (§ 584 odst. 2 stejného zákona).

Jestliže prodávající vadu neuznává, má zákazník možnost obrátit se na dozorový orgán, kterým je v tomto případě Česká obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2021 13:15, před 3 lety

Dobrý den, děkuji za předání případu. K tomu abychom zde vyjádřili své stanovisko je potřeba vše prověřit na odpovědném oddělení. Prosím Vás proto o trpělivost. Děkuji a přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2021 12:48, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.11.2021 13:14, před 3 lety


David Stingl

Prodávající se ve věci reklamace obrátil na § 2112, odst. 1.
Prodávající následně informoval, že dle § 2112 odst. 2, nemá prodejce v tomto případě nárok na námytku k § 2112, odst. 1 právo.
Tím, že vadu prodávající vytvořil, zavinil a skryl, o vadě jako prodávající musel vědět. Navíc standartně prodávající získal technické specifikace od výrobce zařízení a musel tedy prodávající vědět, že udává nepravdivé informace o základní specifikaci zařízení.

Zároveň jsem prodejce upomenul, že se zde primárně řeší prodej za klamavé reklamy vyvolané lstí, nazvatelný jako podvod.

Prodávající zatím nebyl schopný se k věci dále vyjádřit a zatím trpělivě čekám na vyjádření prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2021 13:40, před 3 lety

Děkujeme spotřebiteli za vyjádření a stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost sdělit své stanovisko.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 10:53, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.3.2022 11:36, před 3 lety

Dobrý den, pane Stingle,
děkuji Vám za Vaši zprávu a moc se Vám omlouvám za časovou prodlevu, která zde při řešení nastala.
Tuto situaci jsme na základě předešlé komunikace přehodnotili a rádi bychom Vám v tomto případe nabídli odstoupení od kupní smlouvy. Více informací k odstoupení od kupní smlouvy naleznete na našem e-shopu zde: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz.
Jakmile od Vás produkt obdržíme, dojde ke zpracování a následnému vystavení dobropisu, který je poté možné využít k úhradě jiné objednávky.
Na naší pobočce, nebo při označení zásilky, se prosím odkažte na číslo komunikace, tedy: CCT15423404, kde je celý postup pro náš personál uveden.
Pokud budete mít k odstoupení od kupní smlouvy více dotazů, neváhejte se na nás prosím znovu obrátit a vše Vám rádi zodpovíme.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.3.2022 17:33, před 3 lety


David Stingl

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za umožnění transparentní komunikace s prodávajícím
a děkuji společnosti Alza, za přehodnocení a napravení vzniklé situace.