Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8.9.2021 jsem obdržel provzdušňovač který bohužel přišel poškozený. Situaci jsem okamžitě řešil s aut. servisem a následně s obchodním oddělením (telefonní kontakt na reklamační oddělení bohužel není dostupný), zde mi bylo sděleno, že mohu podstoupit reklamaci, nebo mohu odstoupit od kupní smlouvy. Vzhledem k povaze poškození jsem v produkt ztratil důvěru a proto jsem jej zpět zabalil do originálního balení + přibalil bublinkovou folii aby se produkt při přepravě neodřel. a odeslal stejným způsobem jako mě byl doručen tedy kurýrem na adresu prodejce s vyplněným protokole o odstoupení od kupní smlouvy. po týdnu jsem se dotazoval na stav bohužel mi bylo sděleno, že musím počkat 14 dní. Tedy čekal jsem 14 dní, poté mi přišla odpověď, že bylo akceptováno odstoupení, a že mi vrací na účet částku poníženou o cenu poškození produktu. Původní cena byla 7.384,-vč DPH, vráceno mi bylo 4.416,- Kč s DPH. Pokoušel jsem se telefonicky spojit s reklamačním oddělením, bohužel marné telefonáty na obchodní oddělení nikam nevedly. Tedy e-mailové komunikace s obchodem nevede k domluvě a navrácení mi plné částky, kterou po obchodu požaduji. Poslední stanovisko obchodu bylo učiněno dnes 4.10.2021 - a to že svůj postoj nezmění. Z mého pohledu toto není seriózní jednání obchodu - nehodlám platit za chybu, která na přístroji vznikla, ať již chybným originálním obalem, chybnou konstrukcí, která nevydrží přepravu, nebo chybou přepravce. Za původní poškození a ani za žádné další, které při přepravě mohlo vzniknout a nehodlám platit - není to moje chyba. Myslím, že jsem udělal maximum aby byl produkt v původním stavu doručen zpět prodejci.
Riwall PRO RPV 4058 - travní vertikutátor/provzdušňovač s benzinovým motorem
Požaduji vrácení plné kupní částky za vertikutátor
|
Tweet |
V případech, kdy zboží dojde spotřebiteli poškozené doporučujeme, aby spotřebitel zboží reklamoval. V případě reklamace v prvních šesti měsících od převzetí zboží platí domněnka, že zboží bylo vadné již při předání a prodávající poté musí prokázat opak. U odstoupení od smlouvy ale tato domněnka není a vzhledem k tomu, že prodejci došlo zboží poškozené, má prodávající obecně nárok na ponížení vrácené částky o škodu způsobenou na výrobku.
V popsaném případě nicméně spotřebitel kontaktoval prodejce s tím, že je zboží poškozené, což by v případě prokazování, kdy došlo ke škodě na věci, mohlo pomoci. Musí ale prokázat obsah daného telefonátu. Z tohoto důvodu je lepší kontaktovat prodejce písemnou formou (např. e-mailem).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.