Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#52979Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2021, před 3 lety

Dominik H

Znění stížnosti

1) Koupil jsem telefon u Alzy.
2) Telefon se porouchal: nelze jej nastartovat.
3) Požádal jsem Alzu o reklamaci (v rámci záruční doby)
4) Alza odmítla telefon reklamovat z důvodu neb je otlučený
(otlučený skutečně je, není to však důvodem jeho nefunkčnosti)
===
Domnívám se, že je neadekvátní odmítnout reklamaci z důvodu otlučení telefonu (které považuji za běžné užití)


Produkt

iPhone 11


Požadované řešení

Reklamace: Vrácení peněz, výměna či oprava


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2021 10:43, před 3 lety

Uplatnit práva z vadného plnění není možné, pokud je vadou opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Pokud však vytýkaná vada nesouvisí s opotřebením věci, je za tuto vadu odpovědný prodávající.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2021 16:22, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření k situaci.

Vše jsem ověřovala na reklamačním oddělení. Reklamace byla zaslána do autorizovaného servisního střediska, kde bylo zjištěno, že zařízení vykazuje poškození neslučitelné se záručními
podmínkami výrobce (otlučené a zdeformovaný rám) a oprava je možná pouze výměnou náhradní jednotky. Cenovou nabídku na opravu jsme zákazníkovi již zasílali a bohužel se k ní stále nevyjádřil. V takovém případě reklamaci zamítneme a bez opravy produkt zašleme zpět zákazníkovi.

Pokud by zákazník chtěl vyřízení reklamace rozporovat, doporučujeme obrátit se přímo na soudního znalce.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 15:36, před 3 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl k vyjádření společnosti vyjádřit, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.10.2021 15:46, před 3 lety


Dominik H

Předal jsem telefon soudnímu znalci na posouzení dle doporučení, čekám na jeho vyjádření

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2021 17:16, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za informaci. Na základě vyjádření soudního znalce je možné reklamaci následně rozporovat. Prosím tedy zákazníka, ať se na nás v případě potřeby znovu obrátí.

Přeji hezký den, Kateřina, péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 17:47, před 3 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost prozatímně přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informovat o dalším vývoji případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2021 12:48, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.12.2021 23:23, před 3 lety


Dominik H

Stále čekám na vyjádření od znalce

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.12.2021 11:28, před 3 lety

Dobrý den,

ani my bohužel stále nemáme žádné bližší informace. Reklamaci řeší zákazník přímo se soudním znalcem.

Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2021 16:09, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost přeřazujeme nyní na spotřebitele. Ten se může poté, co obdrží vyjádření soudního znalce, opět vyjádřit a informovat nás o tom, jak byl celý spor ukončen, resp. jaký byl výsledek posudku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.1.2022 22:43, před 3 lety


Dominik H

Soudní znalec potvrdil, že nefunkčnost zařízení nesouvisí s jeho otlučením a vyjádříl se, že reklamace měla být uznána, Alza přesto reklamaci odmítá uznat. Jak prosím dále postupovat?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 13:32, před 3 lety

Spotřebitel se může pokusit vyřešit reklamaci se společností naposledy smírně. Neměl by přitom zapomenout na možnost požadovat proplacení nákladů na zpracování posudku (§ 1924 občanského zákoníku).

Nebude-li pokus o smírné vyřešení úspěšný, lze se obrátit na civilní soud. Před tím je vhodné zaslat společnosti předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva). Samozřejmě nemůžeme předjímat výsledek, nicméně znalecký posudek je přesvědčivým důkazem ve prospěch spotřebitele.

I z tohoto důvodu doufáme, že se podaří vyřešit spor mimosoudně. Za tímto účelem stížnost přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.1.2022 16:18, před 3 lety

Dobrý den,

vyřízení reklamace jsme opětovně posuzovali přímo s naším reklamačním oddělení. Bohužel už jen vizuální stav produktu odpovídá velmi hrubému zacházení s telefonem, nelze se ztotožnit s vyjádřením znalce, že toto otlučení telefonu je běžné opotřebení. Znalecký posudek nemá vypovídající hodnotu a je evidentně sepsán tak, aby přisuzoval zákazníkovi, že je v právu. Navíc posudek jasně neprokazuje, že vada není způsobena vznějším poškozením zařízení. Nejsou zde uvedeny anižádné diagnostické testy, které by jasně prokázaly, že jde o vadu výrobní, kterou zákazník nemohl způsobit. Vzhledem k rozsahu poškození je možná pouze placená výměna celého zařízení.

Moc mě to mrzí, avšak na tomto vyřízení trváme.

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.1.2022 17:18, před 3 lety


Dominik H

V dokumentu "Příjemka reklamace" prodejce vysloveně uvádí "Viditelné mechanické/ a jiné poškození: Ne"
Znalecký posudek byl vyhotoven soudním znalcem a je ze své definice nestranný.

I mne mrzí tato zákaznická zkušenost a že se v této věci neshodneme.
Nezbývá tedy nic jiného, než se obrátit na soud. Svého právního zástupce jsem již pověřil vyřízením záležitosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 16:31, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost neztotožnila se znaleckým posudkem, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. S ohledem na to, že společnost neuznává zmíněný znalecký posudek, nepovažujeme dosažení smíru za pravděpodobné.

V případě, že se soudní spor spotřebitel chystá zahájit, má možnost podání předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu (více informací zde: www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva), aby v případě úspěchu ve sporu mohl požadovat i náklady spojené se soudním řízením. Zároveň považujeme za vhodné uvést, že v rámci soudního sporu je možné požadovat i proplacení ceny znaleckého posudku jako účelně vynaložený náklad pro uplatnění "svého práva" podle § 1924 občanského zákoníku.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o tom, jak se spor vyvíjí a jak dopadl případný soudní spor.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 14:16, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2022 11:59, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.