Společnost


Jablíčkový ráj

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5299Nedodání zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2014, před 10 lety

Květa Nováková

Znění stížnosti

Dobrý den,

25.10. 2014 jsem přes eshop Jablíčkový ráj objednala 10 balíčků jablečných křížal á 30,- Kč. Číslo objednávky 1055.Částku 300,- Kč jsem odeslala na uvedený účet. Bohužel žádné zboží nedorazilo. Po mé upomínce přišel
7.11. 2014 e-mail s omluvou, že se platba špatně napárovala ale vše je opraveno a jako kompenzaci nám prodejce zasílá ještě malý dárek.
18.11.2014 jsem prodejce opět kontaktovala, ale bohužel již bez odezvy. Na e-maily neodpověděl, na pevné lince vzkaz o nepřítomnosti a žádost o namluvení vzkazu. Opět vše bez odezvy. 16.12. jsou webové stránky již nedostupné.

Je mi jasné, že částka 300,- Kč není nijak závratná, spíše jde o princip a myslím si, že pokud se toto jednání bude tolerovat a promíjet, prodejce to bude zkoušet i nadále.


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo dodání slibovaného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2014 14:33, před 10 lety

Internetové stránky podnikatele jsou nedostupné, nelze tedy zjistit jeho identifikační údaje.

Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.

Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučejeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Je-li poškozených více a společnost neměla v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2015 16:00, před 10 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.