Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#52996Nedodané zboží - zadržování zaplacené částky za stornovanou objednávku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2021, před 3 lety

Vladislav Müller

Znění stížnosti

31.8. objednán držák reproduktorů a držák soundbaru. Zaplaceno okamžitě online kartou, oba držáky dle webu skladem. Po týdnu jsem se zeptal, zda obě položky dojdou najednou, odpovědí bylo, že to paní zjistí a zaurguje, mám si zavolat za 2 dny.

Po dalším dotazu a dalším "čekejte" jsem se rozhodl zaplacenou objednávku celou zrušit. 11.9. emailem (resp. kontaktním formulářem stránek) a následně jsem to za dva dny, kdy nepřišla odpověď, urgoval telefonicky.

V tu dobu dle webu okay byla jedna položka "držák reproduktoru" ještě v přípravě k expedici (pomíjím dodací dobu 11 dní k expedici u zboží, které dle stránek je skladem). Na toto jedno zboží jsem dostal potvrzení storna a za 3 dny zpět peníze.

Martyrium začalo s držákem soundbaru. Od 7.9. dle stránek OKAY bylo (a stále je) na cestě za zákazníkem. Více než týden jsem naléhal, emailem, telefonicky, že zboží nechci a mají mi vrátit peníze, že jsem celou objednávku stornoval hned dvěma cestami. Odpověď ne, to nejde, až položka příjde na prodejnu, dáme vám vědět a pak to můžeme stornovat. Do té doby ne (tak jsem namítal, když zboží nenajdou, nedostanu peníze nikdy? Že prýse to pak nějak vyřeší)

Na mé naléhání po více než dalším týdnu bylo odpovězeno, že zboží je dle dopravce doručeno a teď ho s dopravcem hledají. Po námitce, že objednávka nebyla do mých rukou ale na prodejnu, se omluvili, že teda to nehledali s dopravcem, ale vlastně to hledají na prodejně. Opět jsem namítnul, že mě jejich ztracený balík nezajímá, ať mi vrátí peníze a hledají si to třeba do vánoc. Bez úspěchu. Musíme najít balík. Nechápu, proč mi nevrátí zaplacenou částku, je mi jejich ztracený balík jedno, nemám zboží a chci peníze za stornovanou obj. Po další urgenci se údajně ukázalo, že teda zboží na prodejně je, ale že systémová chyba brání ho naskladnit a dokud se nenaskladní, nemohou stornovat. Nevyřešeno ani po dalším týdnu, načež jsem znovu telefonoval, jiná operátorka mi zase řekla, že zboží mají a vykašlali se na naskladnění, takže to popožene na prodejně a pak mi peníze vrátí (a že případ eskaluje na odd. stížností, kde mi to určitě vyřeší)... tak z toho oddělení se doteď taky nikdo neozval a ani na stížnost napsanou přes formulář na stížnosti na stránkách okay.cz.

Výsledek? Po dalším týdnu se nejen nikdo neozval, nic se nevyřešilo, na stížnosti nikdo nereagoval, už ani nikdo nereaguje na emaily. Poslední email byl řešíme, vydržte.

Dnes je to přesně měsíc a 6 dní od zadání objednávky a 3 týdny od jejího zrušení písemně i telefonicky a já nemám ani zboží (a ani jej nechci) ale ani peníze. Vzhledem k tomu, že recenze jiných zákazníků na heureka.cz, zboží.cz a dalších recenzních portálech uvádí přesně toto chování, zadržování peněz, v poslední době jako běžné, mám tedy důvodné podezření, že mi jen kecají a jako dalším zákazníkům z nějakého důvodu nechtějí peníze vrátit. Obchod jsem upozornil, že budu situaci řešit touto cestou, ani to nevedlo k výsledku po dalších pěti dnech.


Produkt

objednávka 9921067014, zboží Držák soundbaru Sonorous Surefix Sound, max.30kg, kód: 7SSBAR


Požadované řešení

Vrátit peníze za stornovanou objednávku. Platbu bezdůvodně zadržují již téměř měsíc od stornování (a stornováno bylo, jednu část objednávky mi proplatili).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 13:01, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2021 16:19, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se již spojili a záležitost vyřešili - z důvodu expedice po částech byla i platba vracená po částech.

Za případné komplikace se spotřebiteli jménem naší společnosti ještě jednou omlouváme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2021 09:36, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.10.2021 14:43, před 3 lety


Vladislav Müller

Hodnocení:

Komentář: Ano, okay elektro mě kontaktovalo... byli jsme v neustálém kontaktu více než měsíc. Až pod důraznou pohrůžkou předání stížnosti na ČOI mi druhý den, tedy 15.10. přišla informace, že mnou objednanou položku konečně stornovali. A až dnes, 25.10. mi přišla informace, že mi vrátí peníze. Vrácením peněz pokládám můj případ za uzavřený. Cesta, která ale vedla k vrácení peněz za stornovanou položku trvala od objednání bez týdne 2 měsíce a byla příšerná (stejnou zkušenost na heureka.cz a zboží.cz desítky zákazníků). Komunikace otřesná, lži na infolince (každý z operátorů si vymyslel jiný důvod, proč nejde peníze vrátit, požádal o trpělivost a pak se neozval). Celý nákup a jednání se zákazníkem byla nepochopitelná katastrofa. Jsem rád, že to mám za sebou.
Müller