Společnost


STUDIO INTERIER - JANÍČEK, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#53002Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2021, před 3 lety

Martina Studená

Znění stížnosti

Společnost Studio interiér Janíček nám dodávala stavební pouzdro JAP. Stavební pouzdro dorazilo v neporušeném obalu, neměli jsme proto důvod ho vybalovat a zůstalo uskladněné na stavbě, aby se nepoztrácely součásti a nedošlo k jeho poškození nebo zanesení.

Po vybalení jsme ale zjistili, že je výrazně zdeformovaný rám - velmi silné železo, které neohnete i kdybyste po něm skákali. Fotodokumentaci i žádost o přijetí zboží do reklamace jsme odeslali prodejci. Prodejce však ihned telefonicky konstatoval, že reklamaci neuznává. Paní se kterou jsme celou záležitost řešili řekla, že po více jak měsíci nemůžeme čekat, že nám reklamaci uznají, protože jsme si to za tu dobu mohli udělat na stavbě sami (nemohu si odpustit poznámku, že zde asi platí rčení podle sebe soudím tebe) a i kdyby zboží do reklamace přijali, reklamaci by neuznali a od celé záležitost se distancují. Toto je pro nás velmi zarážející a znepokojující a takovéto jednání opravdu nečestné. Poškozené stavební pouzdro máme tedy i nadále uskladněné na stavbě. Podotýkám, že svědomí by nám nedovolilo vyreklamovat věc, jejíž poškození bychom si způsobili sami!
V případě přijetí zboží do NEZÁVISLÉ reklamace by bylo možné toto prokázat, neboť není možné, aby obal zůstal nepoškozený, pokud by pouzdro spadlo a nebo na něj něco spadlo až u nás na stavbě. Nejsme ani toho názoru, že by takovéto poškození způsobil pád, leda tak z několikametrové výšky, neboť se jedná o opravdu tvrdý materiál.

Dále dle prodejce viz zaslaný email: "Při převzetí zboží je velmi důležité, abyste si stav předávaného zboží řádně překontrolovali (v průběhu přebírání zásilky od dopravce) a vyloučili tak jakékoliv mechanické poškození. Pokud budete mít nějaké výhrady, označte je řidiči ihned do předávacího listu nebo převzetí zboží rovnou odmítněte.
Je nutné i po převzetí výrobky ROZBALIT a řádně zkontrolovat, zda nedošlo během přepravy k mechanickému poškození pod obalem!!!
Nevyhýbejte se prosím této povinnosti, jelikož řádně a včas nenahlášené poškození nelze později akceptovat jako reklamaci!
Maximální lhůta pro podání reklamace na mechanické poškození v rámci přepravy je 24 hodin od dodání výrobku."

Od dopravce, kterým byla společnost DHL jsme byli přitom informováni, že by nám rozbalené zboží zpět nevzali a museli bysme si nejprve dopravu sjednat, z čehož vyplývá, že pokyn abychom zboží odmítli není možné splnit. Navíc dopravce odmítl čekat na rozbalení, takže pokud po kupujícím chcete splnit tyto podmínky, sjednejte si podmínky laskavě nejprve s přepravní společností. Současně poslední větu a to, že prodejce nepřijal poškozené zboží do reklamace vnímáme jako porušování občanského zákoníku. Obal zboží byl zkontrolován a existuje k němu fotodokumentace. Reklamaci podle prodejce tudíž nelze akceptovat déle než 24 hodin po převzetí zboží, což je v rozporu s tím, co říká občanský zákoník.

Pro kompletnost informací uvádím, že celá záležitost byla řešena i s výrobcem, společností JAP, která nám nakonec dala slevu na koupi nového pouzdra, protože jsme byli nuceni koupit nové pouzdro, aby mohly práce na stavbě i nadále pokračovat. Společnost Studio interier Janíček v tomto nehrála žádnou roli, ačkoli se k tomu měla postavit ona sama.

Je až zarážející, že na Dtestu jsou 2 obdobné stížnosti na společnost pana Janíčka, která již v minulosti dodala poškozená stavební pouzdra.

Co požadujeme: Chceme zboží NEZÁVISLE vyreklamovat, na což máme právo a vrátit peníze, popř. zbylou část peněz, kterou jsme museli investovat do nového pouzdra.


Produkt

stavební pouzdro JAP 705 Standard ZEĎ 600 mm, výška průchodu 2100 mm, Kód: S705-061, č. objednávky 15546


Požadované řešení

vrácení peněz/zbytku peněz, neboť jsme byli nuceni koupit nové pouzdro, aby mohly práce na stavbě nadále pokračovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 16:02, před 3 lety

Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Nezáleží na tom, jakým způsobem byla kupní smlouva se spotřebitelem uzavřena, vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí, dokud ji prodávající nevyvrátí důkazem opaku.

Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:25, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.