Počet nahlášených stížností: | 70 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V květnu 2021 jsem si přes e-shop Víno zábavně objednal a zaplatil bedýnku 6 vín za 970,- Kč, která byla v pořádku dodána. Nebyl jsem však prodejcem upozorněn, že se tím stávám členem Klubu dobrého vína a zavazuji k pravidelnému měsíčnímu odběru dalších bedýnek (již za cenu 1497 Kč) a v červnu mi bez výzvy k úhradě byla přes platební bránu Gopay tato částka automaticky stržena. Ihned jsem kontaktoval Gopay a zablokoval možnost dalších plateb. Objednávku jsem e-mailem zrušil a přestože mi paní Pavla S. z e-shopu slíbila, že platbu vrátí, dodnes přes několik urgencí peníze neposlali. V září se mi přes x pokusů povedlo dovolat panu V., slíbil nápravu přes paní S., ale po měsíci opět nic. Na e-mail nereagují.
E-shop Víno zábavně, dodavatel Deluxe wine s.r.o. IČO 06881530
Hlavní důvod, proč píšu, je přidat k ostatním pisatelům i mou špatnou zkušenost s tímto obchodníkem. Jste zatím jediná internetová stránka, kde se mi potvrdilo, že s e-shopem Víno zábavně není něco v pořádku a poškozených zákazníků je více. Snažím se e-shop nadále kontaktovat. Těm, kterým stále strhávají přes Gopay platbu bez dodání zboží doporučuji zablokovat tuto platbu.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.