Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si na jejich webu https://daarky.cz
ruční pilku brenchie
Dne 15.9. přišla rozbalená použitá (od pilin a hlíny špinavá) a nefunkční pilka, hozená jen tak do přepravního obalu. Ten samý den jsem odeslala email o odstoupení od kupní smlouvy, zboží jsem zabalila přidala reklamační formulář a poslala zpět (PPL 17.9). Peníze nedorazili a na můj opakovaný email o odstoupení od kupní smlouvy reagovali tak, že poslali návod na použití zboží a to opakovaně i na mou výzvu k vrácení peněz. 30.9. jsem vše urgovala a znovu zaslala veškeré podklady (faktura, odstoupení od kupní smlouvy a číslo účtu kam vrátit peníze) na to mi přišla odpověď ať pošlu číslo účtu, které měli v každé korespondenci, a které jsem jim vždy opakovaně poslala. A toto se opakuje do nekonečna a peníze stále nevrátili.
Ruční elektrická Pilka Brenchie, https://daarky.cz/pro/elektricka-rucni-pilka-brenchie/
požaduji vrátit peníze.
|
Tweet |
V případech, kdy zboží dojde spotřebiteli poškozené doporučujeme, aby spotřebitel zboží reklamoval. V případě reklamace v prvních šesti měsících od převzetí zboží platí domněnka, že zboží bylo vadné již při předání a prodávající poté musí prokázat opak. U odstoupení od smlouvy ale tato domněnka není a vzhledem k tomu, že prodejci došlo zboží poškozené, má prodávající obecně nárok na ponížení vrácené částky o škodu způsobenou na výrobku.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, dle výpisu z účtu vám jíž peníze byly vráceny. Prosíme o kontrolu. Děkujeme
Peníze dorazili. Děkuji Dtestu za pomoc s vyřízením mé záležitosti.
Děkujeme stranám za součinnost a stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.