Společnost


Magdaléna Štveráková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53028Odmítnutí vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2021, před 3 lety

Petra Vaněčková

Znění stížnosti

Objednala jsem si na e-shopu materiály Diagnostické portfolio a Metodickou příručku. Když prisly, balík jsem rozbalila, materiály byly ještě zabalené v igelitu. Vyndala jsem je, prohlédla si a rozhodla vrátit, protože jsou nevyhovující. E-shop mi zaslal formulář, ten jsem vyplnila a poslala jim mailem, materiály pak poštou zpět, dle zákona mám nárok vrátit bez udání důvodu ve 14 denní lhůtě. Zítra to je 14 dni, kdy obdrželi formulář odstoupení od smlouvy a mají mi vrátit peníze, ale tvrdí, ze mi nic nevrátí, protože jsem rozbalila z toho igelitu. S paní si měníme několik e-mailů denně, upozorňovala jsem jí, že dle zákona mi peníze vrátit musí, poslala jsem jí přímo odkaz z Občanského zákoníku, ale bez úspěchu. Hledala jsem, volala jsem na dTest, nárok na vracení peněz mám, dTest mi poradil elektronický platební rozkaz. Paní jsem udělila negativní recenzi na FB a Google, vyhrožuje mi, že podnikne právní kroky. Podnět na ČOI jsem podala.


Produkt

Diagnostické portfolio dítěte MŠ; Stará dobrá školka- metodická příručka


Požadované řešení

Prosím o pomoc s vrácením peněz, materiály má e-shop zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 14:03, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Výjimky z možnosti odstoupení od smlouvy mohou být např. z hygienických důvodů, nicméně v případě popsaném spotřebitelem nejde o tento případ.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:14, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.