Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#53029Neuznaná reklamace a nekalé praktiky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2021, před 3 lety

Dita Gašpariková

Znění stížnosti

V červenci 2021 jsem zakoupila vůz u této společnosti, přestože jsem tu četla tolik stížnosti.Verila jsem,že se mi to nestane.Behem prodeje nás nikdo neupozornil na jakýkoli problém či větší závadu,u zkušební jízdy se nic neobjevilo ,koupila jsem vůz za hotové v týdnu s tím ,že si vůz odvezen v sobotu.. přišla jsem tak o týden kdy se auto dalo vrátit,přestožejsem byla ujištěna,že tato doba začne nabíhat až od převzetí vozu.Bylo mi také tvrzeno,že mi přijdou do 10 dnů technické průkazy,na které jsem čekala měsíc,než jsem si mohla auto přihlásit.V této čekací době jsem si o autu dle Vin zjistila,že bylo dvakrát bourané na což nás nikdo neupozornil,po občasném výpadku turba do nouzového režimu jsem objednala prohlídku v autorizovaném servisu,kde byla potvrzena skrytá vada turba,cena výměny 32 tisíc,s tímto dokladem jsem podala reklamaci,která mi byla zamítnuta jako vada běžného opotřebení,v servisu mi bylo řečeno, že tato vada u tohoto typu vozu a motorizace s těmito kilometry,není vada běžná.poradila jsem se a reagovala na zamítnutí s tím...kde jsem vypsala má zjištění ohledně vozidla...že jsem neobdržela žádný předávací protokol při koupi,kde by mě upozorňovali na konkrétní vadu,ani zmínka o tom že auto bylo bourané a že tuto věc předán tedy advokátovi ,který doporučil i znalecký posudek V prvním zamítnutí mi jako kompenzaci byli nabídnuto 5 tisíc,v druhém dopise se zamítnutím mi jako projev dobré vůle bylo nabídnuto 7 tisíc s tím,že najednou použili vše,co jsem jim napsala já a tvrdí mi,že jsem byla informována o tom,že auto bylo bourané a také o závadě turba...a s tímto jsem souhlasila...tohle mě vážně dostalo do varu.Jak tohle vůbec může někdo použít,já mám dva svědky,kteří semnou u zakoupení byli...o ničem takovém nepadla zmínka a dnes mi budou tvrdit, že jsem si dobrovolně koupila takový vůz?Ne...nekoupila bych jsem bohužel svéprávná a do školy jsem chodila...toto jednání je opravdu neskutečné a mě přijde k smíchu nabídka kompenzace v případě, že jste v právu....pokud si přece budete jistí,že jste solidní a bez pochybení,proč byste někomu nabízeli jakoukoli kompenzaci...za mě je to jen cesta a pokus o to mě zastavit,ale tohle vážně odmítám.


Požadované řešení

Požadují zaplatit výměnu turbodmychadla v ceně uvedené od autorizovaného servisu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2021 09:36, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2021 19:55, před 3 lety

Vážená paní Gašpariková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2021 14:50, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.12.2021 16:00, před 3 lety


Dita Gašpariková

Hodnocení: