Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53032Neoprávněně vyinkasovaný poplatek za plyn.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 17 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2021, před 3 lety

Lubomír Harašta

Znění stížnosti

Dne 6.10.2021 jsem obdržel platební doklad SIPO, na kterém mám uvedeny 2 dodavatele plynu, ale pouze s jedním z nich mám uzavřenou smlouvu.
S druhým dodavatelem v SIPO příjemcem 112812 Utylis Energie, částka 2260 Kč, NEMÁM uzavřenou smlouvu a nikdy jsem s nimi o nějaké smlouvě o dodávce plynu nejednal a navíc jsem nedal svolení k inkasu pro výše uvedeného příjemce.
Vzhledem k výše uvedenému, žádám, aby mi částka 2260 Kč byla neprodleně vrácena.


Produkt

Neoprávněné čerpání z účtu SIPO


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 16:51, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že k této společnosti jsou spotřebitelé převedení většinou prostřednictvím nějaké aukční společnosti, přikládáme vyjádření k této situaci:

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Při uzavření smlouvy mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem má podnikatel zároveň dle § 1822 odst. 2 občanského zákoníku povinnost vydat spotřebiteli bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek podle § 11a odst. 3 zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon.

Co se týče přímo dodavatele, vykonává dozor Energetický regulační úřad, který je také orgánem mimosoudního řešení sporů. Vzory a další informace lze nalézt zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 16:13, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2022 10:05, před 3 lety

Společnost se doposud k případu nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.