Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.9.2021 jsem si objednala u firmy Butiklalala.cz zboží, které mi nedodala. S prosbou o zaslání, nebo vrácení peněz zpět, mi firma do dnešního dne slibuje, že peníze poslala už na můj účet. Bohužel se tak nestalo a jejich eshop již byl pozastaven. Těch, kdo naletěl bylo více. Nyní nevíme jak dostat své peníze zpět. Nahlásila jsem situaci na ČOI a tam mi dali odkaz ( jelikož se jim firma zdála být podvodná z důvodu nejasných iniciálů apod. ) na: https://evropskyspotrebitel.cz/. Tam jsem vše popsala a druhý den byl eshop pozastaven.
Děkuji za pomoc.
Ludmila
Dámská mikina TOP Varianta: Velikost: XXL Kód: 4688/XXL 1 ks 111,00 Kč 111,00 Kč 0 % 111,00 Kč Dámská mikina TOP Varianta: Velikost: XXL Kód: 4610/XXL 1 ks 111,00 Kč 111,00 Kč 0 % 111,00 Kč Dámská mikina hnědá s proužky Varianta: Velikost: XXL Kód: 4451/XXL 1 ks 99,00 Kč 99,00 Kč 0 % 99,00 Kč Dámské krásné kozáčky Varianta: Velikost: EU 40 Kód: 1130/EU3 1 ks 110,00 Kč 110,00 Kč 0 % 110,00 Kč Dámské krásné sněhule Varianta: Velikost: EU 40 Kód: 995/EU3 1 ks 150,00 Kč 150,00 Kč 0 % 150,00 Kč Hnědé farmářky Varianta: Velikost: EU 40 Kód: 2093/EU3 1 ks 99,00 Kč 99,00 Kč 0 % 99,00 Kč Černé farmářky Varianta: Velikost: EU 40 Kód: 2090/EU3 1 ks 100,00 Kč 100,00 Kč 0 % 100,00 Kč
Vrácení peněz za nedodané zboží
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitelka o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.