Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v internetovém obchodě www.dreamhaus.cz jsem si dne 13.5.2021 objednala dvoje šaty pro družičky. Šaty měly být ušité na míru na svatbu, která se konala 27.8.2021, s čímž byl prodejce seznámen. Hodnota objednávky byla 1220Kč.
Bohužel, po zaplacení částky přestal prodejce komunikovat, následně se vymluvil na stěhování skladu. Šaty mi doručeny do svatby nebyly, tedy jsem se rozhodla odstoupit od smlouvy.
V obchodních podmínkách stojí "Šaty jsou expedovány z pravidla do cca 60 dnů, ve výjimečných případech (například při velkém množství objednávek) se tato lhůta může prodloužit a to až o 60 dnů, zákazník je o tomto prodloužení vždy včas informován." o prodloužení dodání mě nikdo neinformoval. Ode dne přijetí platby a potvrzení objednávky 13.5.2021 do dne svatby 27.8.2021 to bylo 107 dní.
Prodejce požadavek odstoupení od smlouvy nerespektoval a balík mi odeslal v září 2021. Dne 10.9.2021 mi byla doručená zpráva, že balík je na poště - tedy 121 den ode dne potvrzení přijetí platby.
Balík jsem si z důvodů odstoupení od smlouvy nepřevzala a 25.9.2021 mě prodejce kontaktoval, že se mu vrátil balík a že mi od pondělí 27.9.2021 bude účtovat 50 Kč za každý den, po dobu šesti měsíců a následně ze mě bude peníze vymáhat soudně, exekucí. Nebo že jim mohu podepsat dokument, kde mi vrátí pouze 20% ze zaplacené částky.
Balíček jsem byla, nucena převzít a zaplatit dalších 340 KČ za poštovné a úložné.
Za šaty jsem tedy zaplatila 1560 Kč.
Bohužel situace se ještě více vyhrotila, balík jsem si převzala a v něm byly šaty překoupené z Číny. Prodejce vydával šaty za vlastnoručně šité, ale odstranil pouze cedulku na zádech ovšem v sukních cedulky "MADE IN CHINA" zůstaly.
Citace z obchodních podmínek DreamHaus.cz "Internetový obchod DreamHaus.cz nabízí prodej vlastnoručně šitých šatů, od zákazníků si nechá napsat míry, tedy podle § 1837 písm. d), občanského zákoníku nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu."
Snažila jsem se tedy provést reklamaci a nařkli mě, že jsem si celou věc vymyslela a podají na mě trestní oznámení, že jsem si šaty sama zakoupila v Číně a teď je chci podvést. Vyhrožují mi a zastrašují mě soudním řízením. Žádají omluvu a poděkování za jejich služby.
V případě zájmu vám zašlu celou naší komunikaci a veškeré dokumenty.
Jsem velmi vyděšená z jednání firmy a chtěla bych vás poprosit, abyste případu věnovali velikou důležitost.
Moc vám děkuji za váš čas a vaší ochotu!
S pozdravem Žáková
http://www.dreamhaus.cz/Saticky-pro-druzicku-vel-3-9-let-d1431.htm
Žádám navrácení částky 1560 Kč a omluvu za pomluvu a výhružky ze strany prodejce.
|
Tweet |
V případě uvedeném spotřebitelem se jedná o tzv. fixní závazek, který je upraven v § 1980 občanského zákoníku. Takový závazek zaniká počátkem prodlení dlužníka (tedy podnikatele). Ke vzniku fixního závazku stačí, když je s touto skutečností prodávající seznámen a souhlasí s ní. K tomu dle popisu spotřebitele došlo.
Vzhledem k tomu, že balík byl doručen dokonce i po lhůtě, kterou si sám prodejce stanovil v obchodních podmínkách a ani o tom neinformoval spotřebitele, měl spotřebitel nárok na odstoupení, který nebyl respektován. Zároveň zboží neodpovídá objednávce (kvalitou), lze jej tedy reklamovat.
Vzhledem ke skutečnosti, že byl dle popisu zákazník uveden v omyl (zboží mělo být ručně šité, přitom bylo jen přeposláno z Číny), je takové právní jednání podle § 583 občanského zákoníku neplatné. Dle našeho názoru (z popisu spotřebitele) došlo k omylu, který byl vyvolán lstí a v takovém případě je právní jednání neplatné, i kdyby se jednalo o vedlejší okolnost (§ 584 odst. 2 stejného zákona).
Spotřebitel má tedy právo na vrácení vynaložených peněžních prostředku.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.