Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U mé reklamace č. ASRE21813651 nebyla dodržena 30 denní lhůta pro vyřízení.
Poslala jsem dnes toto písemně, jelikož ještě dnes ráno bylo u mé reklamace napsáno, že se to pozdrželo a že mám vydržet.
Lhůta pro vyřízení uplynula včera 6. 10. 2021 a kdybych se dnes neozvala, tak by telefon stále nebyl připravený k vyzvednutí.
Po konzultaci s ČOI a D-testem mi bylo doporučeno, zaslat toto písemně, což jsem ihned učinila.
Pro nedodržení této lhůty byla porušena má práva na ochranu spotřebitele.
Nikdo se mnou nekonzultoval prodloužení reklamační lhůty.
Znovu opakuji, že to že si telefon mohu vyzvednout, tam skočilo až dnes, po mé urgenci a zaslání dopisu, který jsem zaslala e-mailem.
proto požaduji vrácení peněz, vy jste nedodrželi to, co vám stanová zákon.
jelikož je telefon ještě v záruce, zkrátili jste mi svévolně o dva dny.
S pozdravem Markéta Dobrevová
reklamace mobilního telefonu
Vrácení peněz pro nedodržení zákonem stanovené lhůty pro vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Reklamaci jsme bohužel nestihli vyřídit v rámci 30 dnů a tak byla ukončena vystavením dobropisu pro vrácení platby. Majitelka reklamace byla v tomto případě již informována a je na ní, zvolit si způsob proplacení či využití dobropisu.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme tímto spotřebitele o potvrzení vyřešení předmětu stížnosti a popř. i uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.