Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Bola mi zamietnutá platba 100 eurovou bankovkou.
Vysvetlenie z akého dôvodu, interný predpis pred pokladňou, uvádzal len 200 a 500 eurovu bankovku.
|
Tweet |
Podle § 5 zákona o oběhu bankovek a mincí je každý povinen přijímat tuzemské bankovky a mince bez omezení. Definice "tuzemské bankovky" se nachází v § 2 odst. 1 stejného zákona - "znějící na koruny české, vydaná Českou národní bankou".
Z výše uvedeného vyplývá, že tuzemští prodejci nemají povinnost přijímat jiná platidla než česká (dokonce nemusí ani umožňovat platbu kartou). Domníváme se proto, že obchodník jednal v souladu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.