Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Stížnost na nesplnění povinnosti Invie vyplatit částku 3.000,- Kč na základě Lex Voucher dle par. 4 zákona č. 185/2020 Sb. "LEX VOUCHER". Částka poukazu 3.000,- Kč, výstavce poukazu : METAL - FRUT, spol. s.r.o., IČO:46904280, se sídlem Modřice , Nádražní 674, 664 42. Rezervační číslo poukazu 20****370, číslo certifikátu ZTNSS****, platnost do 31.8.2021, Invia ID: 70****6.Další podmínky neuvedeny. Do dnešního dne nebyly vráceny peníze. Přestože jsem od 23.7. v emailovém kontaktu s Invií. Odpověď z 26.7.2021 Vážená paní Večeřová,Váš voucher je typu LEX, platí do 31.8.2021 a peníze k vyplacení budou volné až v září. Dříve to bohužel ze zákona není možné.Děkuji za pochopeníS pozdravemMartina N. Support tým.6.8. jsem se dotazovala: Dobrý den paní N.,s tím počítám, můžu tedy počítat s tím, že mi peníze přijdou automaticky? Nemusím dělat žádné další kroky?Pavla Večeřová. odpověď z Invie z 6.8.: Dobrý den,přijde Vám vratka k podpisu.DěkujiS pozdravemMartina N., DiS.supportní oddělení.
Čekala jsem tedy do konce září a 6.10. poslala další dotaz: Dobrý den paní N.,nic mi nepřišlo, stále čekám na vrácení peněz dle pravidel měly být peníze vráceny během září 2021.Prosím o prověření, kdy budete posílat peníze na účet?Děkuji Pavla Večeřová. Odpověděla mi Petra A.: Dobrý den , zasílám informaci od pořadatelské ck Prosíme ,aby se klienti
obracet přímo na naši CK s číslem rezervace a číslem účtu pro vracení přeplatku .Děkujeme a přejeme pěkný den.Petra A. Specialista prodeje zájezdů.
S tímto jednáním nejsem spokojena, na možnost vrácení peněz jsem se dotazovala již začátkem srpna a vráceny mi měly být dle zákona do 30.9.2021. celou dobu mě Invia zaváděla, že se nemusím o nic starat a 6.10. mi sdělí, že si mám kontaktovat výstavce poukazu? Proč mi to neřekli hned? Požaduji vrácení 3.000,- Kč bez nutnosti zadávat další žádosti. Zájezd jsem koupila u Invia cz., LEX VOUCHER vystavila Invia, nevím proč bych měla žádat 3 měsíce o vrácení peněz, které mi náleží ze zákona. Děkuji. Pavla Večeřová
Požaduji vrácení 3.000,- Kč bez nutnosti zadávat další žádosti. Zájezd jsem koupila u Invia cz., LEX VOUCHER vystavila Invia, nevím proč bych měla žádat 3 měsíce o vrácení peněz, které mi náleží ze zákona. Děkuji. Pavla Večeřová
|
Tweet |
Podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud nejde o zjevný exces. Jednání obchodního zástupce tedy podnikatele zavazuje. Vzhledem k tomu, že podle popisu spotřebitele slíbil "rychlé a bezproblémové vybavení a instalaci", přičemž první kontakt s technikem přišel až více než dva týdny po objednání(a poté následovaly další prodlevy), domníváme se, že došlo k porušení slíbené povinnosti podnikatele.
Spotřebitel má tedy právo po prodejci požadovat to, co mu zaměstnanec prodejce slíbil [§ 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku].
Vzhledem k tomu, že zde existuje e-mailová komunikace, nebude pro spotřebitele těžké závazné jednání zaměstnanců prokázat.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.