Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
stejně jako předešlí stěžovatelé jsem v tomto obchodě zakoupila zboží, konkrétně olivový kardigan, který jsem se ale kvůli nespokojenosti rozhodla ihned po rozbalení vrátit. Tj. v zákonné 14 denní lhůtě. Vyplnila jsem dle pokynů formulář( Mimochodem stejně jako veškeré informace na webu společnosti je psán velmi lámanou "češtinou", plnou nesmyslů. Například při výběru důvodu vrácení zboží si můžete vybrat mezi několika naprosto nesrozumitelnými možnostmi). Dle informací, které se u vratky
následně objevily, mám zboží odeslat pomocí DPD do Bulharska, na své náklady, což znamená zaplatit vyšší částku, než stálo samotné zboží.
Firmu jsem ještě mailem vyzvala k dodání kontaktních údajů pro vrácení do ČR, to je asi tak vše, co může zákazník dělat.
Firma viditelně postupuje klamavě a dle zkušeností mých předchůdců si ani od stížnosti zde nic neslibuji. Jen chci varovat ostatní před koupí v tomto obchodě. Informuje prosím D-test o opakujících se stížnostech na evidentně neseriózní firmy Českou obchodní inspekci? Děkuji za odpověď
Objednávka č.10000170766 z 2. 10. 2021 , Kardigan - kód 0222 - olivově zelená Kód: 645426 Velikost L
Chci odstoupit od kupní smlouvy a žádám vrácení peněz na účet, ze kterého byly odeslány. Zboží bych ráda vrátila zpět, nikoliv ale ze strany obchodu požadovanou cestou odeslání na vlastní náklady do Bulharska.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva a od smlouvy odstoupila ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má povinnost vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající nemá povinnost přijímat vrácené zboží pouze v České republice, před uzavřením smlouvy by měl však spotřebitelku jasně a srozumitelně informovat, na jakou adresu má spotřebitelka zboží vrátit (tuto povinnost prodávajícího lze dovodit z ust. § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku). Prodávající je také povinen před uzavřením smlouvy informovat spotřebitelku o její povinnosti nést náklady související s vrácením zboží (ust. § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku). Pokud tak prodávající neučiní, má povinnost tyto náklady spotřebitelce nahradit (ust. § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).
Z obchodních podmínek prodávajícího zveřejněných na webových stránkách https://creative-cz.com/terms-cz nelze adresu pro vrácení zboží jednoznačně dovodit. Spotřebitelka by tedy mohla namítat, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, a žádat po společnosti náhradu škody v podobě rozdílu mezi vnitrostátním a mezinárodním poštovným.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Bulharsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím naší služby, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.
Jelikož prodávající nabízí své zboží on-line, má spotřebitelka také možnost využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line. Více informací o této platformě lze vyhledat na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.