Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
koupil jsem si přes e-shop Alza CZ vysokotlakou myčku Nilfisk Core 140 PowerControl PCA.
Po otestování jsem zjistil následující:
- přívodní ventil na vodu je z měkčeného plastu, nejde ani dotáhnout do konce, přeskakuje, vypáčí se cca 10x - 20x při použití, i když jen mírně posunete hadicí
- madlo na tyči nejde zafixovat, musí se stále držet, má docela silný odpor, po chvíli začne bolet únavou ruka. Pro srovnání s jiným produktem - motorový křovinořez fixační tlačítko má, i když by se mohl brát jako nebezpečnější nástroj ...
- plasty jsou "čínské" nezabroušené a ostré, můžete se o ně poranit
- i výrobce v návodu deklaruje dodání 8 šroubů, potřebujete jich ale 10...
Při vrácení přístroje v době 14 dnů mě Alza vrátila o 1134 Kč méně s tím, že výrobek již byl používán.
Přitom výše zmíněné závady jinak než použitím zjistit nejdou. Výrobek jsem použil 1x. (Ze zaplacené ceny 4544,- Alza vrátila 3410,-.
vysokotlakou myčku Nilfisk Core 140 PowerControl PCA. Faktura u Alzy 2218973613.
Vrácení plné částky tak, jak to ukládá zákon při prodeji přes e-shop.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
na základě nového prověření tohoto případu jsme se rozhodli zákazníkovi vyjít vstříc a rozdíl v částce mu vrátit. Situace již byla se zákazníkem dnes dořešena telefonicky k jeho spokojenosti. Omlouváme se za komplikace.
S přáním krásného dne, Veronika, Alza.cz
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.