Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#53078Nevrácení plné částky při nákupu přes e-shop

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2021, před 3 lety

Aleš Brzoň

Znění stížnosti

Dobrý den,
koupil jsem si přes e-shop Alza CZ vysokotlakou myčku Nilfisk Core 140 PowerControl PCA.
Po otestování jsem zjistil následující:
- přívodní ventil na vodu je z měkčeného plastu, nejde ani dotáhnout do konce, přeskakuje, vypáčí se cca 10x - 20x při použití, i když jen mírně posunete hadicí
- madlo na tyči nejde zafixovat, musí se stále držet, má docela silný odpor, po chvíli začne bolet únavou ruka. Pro srovnání s jiným produktem - motorový křovinořez fixační tlačítko má, i když by se mohl brát jako nebezpečnější nástroj ...
- plasty jsou "čínské" nezabroušené a ostré, můžete se o ně poranit
- i výrobce v návodu deklaruje dodání 8 šroubů, potřebujete jich ale 10...
Při vrácení přístroje v době 14 dnů mě Alza vrátila o 1134 Kč méně s tím, že výrobek již byl používán.
Přitom výše zmíněné závady jinak než použitím zjistit nejdou. Výrobek jsem použil 1x. (Ze zaplacené ceny 4544,- Alza vrátila 3410,-.


Produkt

vysokotlakou myčku Nilfisk Core 140 PowerControl PCA. Faktura u Alzy 2218973613.


Požadované řešení

Vrácení plné částky tak, jak to ukládá zákon při prodeji přes e-shop.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2021 15:35, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.10.2021 11:02, před 3 lety

Dobrý den,

na základě nového prověření tohoto případu jsme se rozhodli zákazníkovi vyjít vstříc a rozdíl v částce mu vrátit. Situace již byla se zákazníkem dnes dořešena telefonicky k jeho spokojenosti. Omlouváme se za komplikace.


S přáním krásného dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2021 11:30, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2021 15:28, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 10:50, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.