Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 3.9.2021 jsem nepřijal jedno zboží ze zaplacené objednávky, od té doby nebyl prodejce schopen vrátit peníze. Status u dopravce Geis ze dne 3.9. "zpět odesílateli". Již více než měsíc na zákaznické lince slyším jen "Předávám požadavek o prošetření na nadřízené".
Mezikus mezi pračku a sušičku Candy WSK1102; kód: WSK1102
Požaduji vrácení peněz za zboží, které jsem nikdy ani nedržel v ruce.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákazníkem byla záležitost vyřešena ještě před zveřejněním této stížnosti - refundací platební transakce GoPay.
Děkujeme a omlouváme se za komplikace.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Děkuji dTestu za pomoc. Peníze Okay už opravdu poslal, nicméně ani tady si prodejce neodpustil jednu lež. Peníze byly připsány na můj účet teprve 22.10.2021, tedy v den uveřejnění prvního komentáře dTestu (viz výše), to znamená až v době, kdy prodejce věděl, že do záležitosti vstoupil dTest.
Myslím, že bez intervence dTestu bych peníze ještě neměl, takže ještě jednou děkuji za pomoc dTestu. A společnosti Okay neděkuji za nic a pro dobro spotřebitelů přeji brzký konec podnikání.
Dobrý den,
k vyjádření spotřebitele doplníme, že refundace byla zadána ještě před zveřejněním stížnosti, proto nás velmi mrzí přístup zákazníka. Vzhledem k potvrzení přijetí peněz považujeme záležitost za uzavřenou a prosíme o ukončení stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Vzhledem k vyjádření obou smluvních stran, stížnost uzavíráme s dosažení dohody ohledně předmětu sporu.