Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Reklamoval jsem sekačku(kouřivost motoru),v předávacím protokolu "bez vibrací, střižné kolíčky unašeče nezničené".Po cca třech týdnech přišlo vyjádření "ohnutá kliková hřídel,střižené kolíčky unašeče,atd".Argumentoval jsem,že to není možné,viz. předávací protokol.Oprava vyčíslena na 80% ceny nové.Po nesouhlasu s opravou sekačka vrácena se střiženými kolíčky unašeče,pootočeným a ohnutým nožem a vibracemi,které nedovolují sekačku dál používat.
Sekačka ben.G48 TK Comf. E5. Reklamace: SRZ21/038/7/01225
Opravit do stavu před reklamací, nebo odstoupení od kupní smlouvy,klidně s kompenzací z mé strany za používání (25%).Používáno cca 6 hod.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud má spotřebitel podezření na to, že byla věc poškozena v reklamačním řízení, může uplatnit svůj nárok na náhradu škody. V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stav stroje zcela jednoznačně svědčí o hrubém porušení záručních podmínek a závazných doporučení návodu k obsluze obsluhující osobou stroje. Došlo ke kolizi žacího nože s pevnou překážkou, popisované poškození je v takovém případě zcela charakteristické a neoddiskutovatelné. Pro změnu zamítavého stanoviska nevznikl zákonný ani jiný důvod a ze strany naší společnosti tak učiněno nebude.
Z ohledem na vyjádření společnosti jsme nuceni stížnost uzavřít s nedosažením dohody.