Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#53093Neuznaná reklamace, navrácení v horším stavu než byl při předání.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2021, před 3 lety

Jiří Přenosil

Znění stížnosti

Reklamoval jsem sekačku(kouřivost motoru),v předávacím protokolu "bez vibrací, střižné kolíčky unašeče nezničené".Po cca třech týdnech přišlo vyjádření "ohnutá kliková hřídel,střižené kolíčky unašeče,atd".Argumentoval jsem,že to není možné,viz. předávací protokol.Oprava vyčíslena na 80% ceny nové.Po nesouhlasu s opravou sekačka vrácena se střiženými kolíčky unašeče,pootočeným a ohnutým nožem a vibracemi,které nedovolují sekačku dál používat.


Produkt

Sekačka ben.G48 TK Comf. E5. Reklamace: SRZ21/038/7/01225


Požadované řešení

Opravit do stavu před reklamací, nebo odstoupení od kupní smlouvy,klidně s kompenzací z mé strany za používání (25%).Používáno cca 6 hod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 09:32, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud má spotřebitel podezření na to, že byla věc poškozena v reklamačním řízení, může uplatnit svůj nárok na náhradu škody. V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2021 13:03, před 3 lety

Stav stroje zcela jednoznačně svědčí o hrubém porušení záručních podmínek a závazných doporučení návodu k obsluze obsluhující osobou stroje. Došlo ke kolizi žacího nože s pevnou překážkou, popisované poškození je v takovém případě zcela charakteristické a neoddiskutovatelné. Pro změnu zamítavého stanoviska nevznikl zákonný ani jiný důvod a ze strany naší společnosti tak učiněno nebude.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2021 17:45, před 3 lety

Z ohledem na vyjádření společnosti jsme nuceni stížnost uzavřít s nedosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.