Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.08.2021, jsem na základě kupní smlouvy zakoupil ojetý automobil značky Peugeot 308, po ujetí cca 10 km se rozsvítila na vozidle závada a stalo se nepojízdným, zavolal jsem do zmíněného servisu, ten vyslal technika, který na místě závadu "odstranil". Po dojetí na místo mého bydliště se opět rozsvítila závada. po konzultaci s odborným servisem mi bylo sděleno, že vozidlo je nepojízdné. Poslal jsem tedy autoservisu reklamaci, dne 10. září 2021, poštou i mailem, mail byl přečtený, dopis převzatý, ale pan K. se nevyjádřil. Telefon mi nezvedá.
V dopisu jsem mu nabízel poskytnutí slevy, ve výši 20.000,- případně opravu na náklady servisu. Ale bez odezvy. Nemohu vozidlo užívat, vzhledem k táhnoucí se reklamaci ani nechat opravit, ze situace jsem zoufalý.
Osobní automobil Peugeot 308, VIN VF34C5FWCAY040827
Požaduji opravu předmětu kupní smlouvy na náklady prodávajícího, vč. odtahu nepojízdného vozidla do servisu, nebo slevu ve výši 20.000,- Kč. Pokud není ani jedna varianta pro prodejce přípustná, požaduji odstoupení od kupní smlouvy dle zákona.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se podnikatel se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Dojde-li k podstatnému porušení smlouvy, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty prokazující, že reklamace byla uplatněna. Nevyřídí-li prodávající reklamaci včas, dopouští se rovněž přestupku, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.