Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 5.7. jsem nakoupila skříň na pobočce Okay, poté co jsem ji dovezla domů jsem zjistila, že se uvnitř zničený roh, tak jsem 6.7. podala reklamaci na výměnu dílu. 19.7 se mi paní ozvala ohledně doplnění fotek poškozeného kusu. Bohužel to byla poslední informace, kterou jsem dostala. Průběžně jsem o nějaké informace psala a i volala, ale nikdo mi nebyl schopný říct, kdy bude reklamace vyřízena a furt mě přeposílali na jiná čísla, která nikdo nezvedal.
26.8. jsem podala stížnost na nedodržení lhůty reklamace. 2.9. mi paní tedy už odpověděla, že je díl objednaný. To už jsem požádala o odstoupení od smlouvy a 14.9.odeslala formulář o odstoupení.
16.9. si skříň odvezli, ale peníze mi stále ještě nebyli vyplaceny. Když jsem paní psala 30.9., kdy mi peníze vyplatí, tak mi odepsala, že až bude svoz u nich. Bohužel jsem myslela, že mají být peníze vyplaceny po 14 dnech o odstoupení. Už je to nyní skoro měsíc a nic. Zkoušela jsem zase volat na zákaznickou linku, ale tam mi řekli, že tohle oni nevyřeší.
Moc děkuji za pomoc.
Skříň Argos, zboží č. 314-0009/004
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě, že podnikatel peněžní prostředky spotřebiteli nevrátí a bude je zadržovat bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
spotřebitel bohužel neuvádí identifikaci nákupu (číslo účtenky, kupní smlouvy, objednávky), prosíme tedy o doplnění.
Děkujeme.
Tým OKAY
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost údaje požadované společností doplnit. Děkujeme stranám za součinnost
Dobrý den,
prosím, číslo kupní smlouvy je F421007103.
Děkuji.
Zemanová
Děkujeme za zaslání čísla účtenky.
Se zákaznicí se spojil písemnou formou pracovník, který záležitost řešil s podrobným postupem řešení.
Tým OKAY
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o sdělení stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.
Hodnocení: